Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Češi se vrhli na elektrokola, i přes vysokou cenu prodej prudce roste

  9:41aktualizováno  9:41
Tuzemský trh s elektrokoly nebývale roste. Odhady ukazují, že letos by se mohlo bicyklů s elektromotorem prodat oproti loňsku více než dvojnásobné množství. Na popularitě nabývají také horská elektrokola.

Elektrokolo, které si lze půjčit ve sportovním centru v Semilech. | foto: Ota Bartovský, MAFRA

„Trh výrazně roste. Neexistuje sice žádná oficiální statistika, ale loni se mluvilo o tom, že se v Česku prodalo okolo osmi tisíc elektrokol. Letos by to mělo být kolem dvaceti tisíc,“ řekl MF DNES Lukáš Drahovzal, majitel největší tuzemské prodejny elektrokol Akumo.

Rozšíření elektrokol výrobci vysvětlují několika důvody. S tím, jak jejich počet roste, se šíří i reklama. Lidé si od sebe kola půjčují a vyzkouší. Kola jsou kvalitnější a roste jejich nabídka. Kola také cílí na jinou skupinu oproti běžným bicyklům - například starší lidi nebo ty, kdo chtějí dojíždět do práce a přitom se nezapotit.

Omezujícím faktorem však zůstává vysoká cena. Podle odborníků dělá cenový rozdíl mezi srovnatelným kolem a elektrokolem asi 15 tisíc korun. Většina specializovaných výrobců a prodejců začíná s cenami jednodušších elektrokol u 20 tisíc korun.

Výrobci se nyní více pouštějí i do horských elektrokol. Hodně si od nich slibuje i česká firma Author.

Elektrokola v Česku využívají také tuzemské firmy. Česká pošta je začala testovat už v roce 2010, předloni jich měla přes tři stovky. Využívají se především ve složitém terénu nebo tam, kde jsou od sebe domy vzdálené, ale přitom není nutné použít auto. Některé firmy je využívají i místo služebních automobilů.

Motor u elektrokola se aktivuje šlapáním. Jezdec musí stále šlapat, motor v jízdě pouze pomáhá. Výjimkou je rozjíždění, kdy lze elektrokolo uvést do pohybu i bez šlapání, nanejvýš ale do rychlosti 6 km/h. Elektrokolo jezdci pomáhá do rychlosti maximálně 25 km/h. Poté se baterie nebo motor vypne.

V červnu 2012 jsme otestovali elektrokolo:

Autor:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.