Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Češi nakupují boty od počítače. Až desetina párů je z internetu

  14:52aktualizováno  14:52
Pokud si boty sami nevyzkoušíte, obvykle jen těžko poznáte, jestli vám padnou. Přesto v Česku roste počet lidí, kteří si obuv koupí ve virtuálním obchodě. Podle České obuvnické a kožedělné asociace (ČOKA) se loni na internetu prodala až desetina obuvi. Prodej bot v kamenných prodejnách přitom stagnoval.

Ilustrační snímek. | foto: Profimedia.cz

V internetových obchodech se loni prodalo 5 až 10 procent veškerých bot, odhadla tajemnice obuvnické asociace Vlasta Mayerová na základě loňských dat získaných od členů. V klasických kamenných obchodech dosáhl podíl 35 až 40 procent, v super- a hypermarketech zhruba 30 procent a na tržnicích kolem pětiny bot.

On-line obchodu se vrací desetina bot

Zákazníky nejspíš láká nižší cena, velký výběr velikostí i druhů. Někteří prodejci hlásí nárůsty prodejů nebo tržeb během loňska až o stovky procent. Například největšímu ryze českému on-line obchodu s módní obuví Světbot.cz loni stouply meziročně tržby o 179 procent a návštěvnost o 128 procent. Lidé navíc za nákup bot utráceli téměř o desetinu více než předloni, v průměru 1 524 Kč s DPH.

Devět z deseti prodaných párů v tomto obchodě byla módní značková obuv. "Zhruba 6 procent je obuv sportovní a 4 procenta obuv luxusní. Zejména u luxusní obuvi jsme v roce 2013 zaznamenali růst zájmu na zhruba trojnásobek," říká jednatel Jan Kalianko. Důvodem vyššího zájmu je podle něj rozvoj e-shopu, menší obavy lidí z nákupu na internetu a další služby jako vrácení a výměna nevyhovujících bot zdarma. Zhruba desetinu bot totiž lidé vymění nebo vrátí.

Kalianko si také myslí, že důvodem rostoucích on-line prodejů jsou nové e-shopy, které si otevírají již zaběhnuté kamenné prodejny. "Mnoho z nich je před krachem a snaží se hledat další prodejní kanály, například internet. Díky tomu vzniklo v roce 2013 velké množství internetových obchodů, respektive asi 3-4 krát více než v předchozích letech," říká.

Velikostní číslo klame až o tři stupně

"Poptávka po obuvi meziročně stoupla o desítky procent," potvrzuje trend Milan Kubaczka, provozovatel e-shopu se sportovním vybavením a módou Blackcomb.cz. "Zpočátku byl zájem především o nákupy sportovní obuvi. V poslední době začali zákazníci hodně nakupovat také vycházkovou a módní obuv," dodal.

Podle tajemnice obuvnické asociace Vlasty Mayerové se on-line obchodníci přizpůsobují potřebám zákazníků například v detailních fotogaleriích nebo uváděním velikostních tabulek bot i v centimetrech. "Každý výrobce má svůj vlastní systém číslování bot. Obuv zdánlivě stejné velikosti se ve skutečnosti může lišit až o tři velikostní skupiny," říká Mayerová.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Česká ekonomika znovu zrychlila, překvapilo to i analytiky

Česká ekonomika ve 2. čtvrtletí letošního roku znovu zrychlila svůj růst. Hrubý domácí produkt stoupl meziročně o 4,5 procenta po tříprocentním vzestupu v...  celý článek

Majitel Profirentcars Lukáš Vinař.
Živí se pronájmem supersportů. Oproti konkurenci je všechny sám vlastní

Svezení se drahým supersportem nemusí zůstat jen v kategorii snů. Pražská půjčovna luxusních vozů se zaměřila na hodinový luxus pro chudé bohaté. Ve vozovém...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Pojišťovny vypsaly tendr na vakcíny. Úspěch má na dosah jen Avenier

Ročně píchnou lékaři dětem v rámci povinného očkování více než 1,3 milionu vakcín. Zdravotní pojišťovny za to zaplatí asi 660 milionů korun. Pojišťovny nyní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.