Vyplývá to z průzkumu portálu AkčníCeny.cz mezi zhruba dvěma tisícovkami jeho uživatelů.
Na začátku října je sice podle většiny lidí brzo na zahájení vánoční nakupovací sezóny a vánoční zboží v podzimní nabídce obchodů polovině Čechů vadí, ale 39 procent dotázaných se už přesto do nákupu dárků pustilo. Větší podíl účastníků průzkumu, a to 44 procent, ovšem počká s nákupy až na listopad, respektive na listopadovou výplatu.
Více než polovina lidí se chce při nákupu všech dárků vejít do pěti tisíc korun. Většina ostatních počítá s výdaji mezi 5 000 až 15 tisíci korun. "Více než 15 tisíc korun letos hodlá za vánoční dárky vydat jen pět procent lidí," doplnila Marcela Kazdová z AkčníCeny.cz.
Zboží se slevouVýhodné nabídky zboží ve slevách najdete na serveru www.akcniceny.cz. |
Naprostá většina Čechů se nechá při vánočních nákupech zlákat slevami. Pětina lidí uvedla, že ve slevě nakonec často koupí i jiné než původně vybrané dárky, a alespoň občas to udělají vlivem akční ceny téměř tři čtvrtiny dotázaných. Sleva však musí být skutečně výrazná, aby zákazníky upoutala - podle více než dvou pětin lidí aspoň 20procentní a podle skoro třetiny více než 50procentní.
Přes čtyři pětiny lidí volí před Vánocemi místo rychlého hromadného nákupu dárků během jednoho dne pozvolné nakupování. "Nejen proto, že zboží rádi dlouze vybírají a porovnávají, aby byl obdarovaný skutečně spokojený. Samozřejmě jde i o finanční hledisko. Zákazníci bedlivě sledují akční letáky a čekají na skutečně výhodné cenové nabídky obchodníků," uvedl projektový manažer portálu Ondřej Hloupý.