Někteří lidé před obchodem dokonce nocovali, a to kvůli až padesátiprocentním slevám na elektroniku a maso.
"Od roku 1999 postupně narůstá vliv letáků jako motivace pro nákup především nábytku, spotřební elektrotechniky, oblečení a obuvi," říká ředitelka výzkumu Factum Invenio Iva Petrová.
Podobně je tomu i se slevami na zboží, a to jak u potravin či kosmetiky, tak u elektrotechniky a oblečení. Všichni velcí prodejci proto pravidelně přicházejí buď se sezonními slevami na prodávané zboží, nebo s tak zvanými akčními slevami. Ty se obvykle vztahují jen na pár výrobků a jen po omezenou dobu.
Banky se stále více snaží přiblížit svým klientům. Jak? Co naučí své bankomaty? Budou se vám nové služby líbit?
Nebaví vás už delší dobu práce? Jste stále unavení a podráždění? Pozor! Možná vás POSTIHL SYNDROM VYHOŘENÍ.
Obchody jsou už plné adventních kalendářů, vánočních kolekcí a figurek. Jsou všechny skutečně z čokolády?
Tunám letáků, které každý den přistávají v poštovních schránkách, vévodí hlavně nabídky hypermarketů. Na špici mezi nimi jsou podle průzkumu společnosti Incoma Research prodejny Hypernova, Penny Market a Kaufland. Loni přišly v průměru denně do každé poštovní schránky v Česku dva letáky.
Kromě slev však při nákupu stále hraje velkou roli předchozí dobrá zkušenost s výrobkem a jeho kvalita.
Čím dál více lidí se při nákupu také obrací na internet. "Průměrná denní návštěvnost je 30 tisíc lidí," říká šéf firmy Internet Mall Ondřej Fryc. Mezi nejpopulárnější zboží podle něho patří ledničky, pračky, digitální fotoaparáty, domácí kina a televizory. O nákupu většinou rozhoduje žena, ale realizuje jej muž.