„Obecně platí, že nejloajálnější jsou zákazníci hypermarketů a malých prodejen, méně pak především zákazníci menších samoobsluh, diskontů a supermarketů,“ sdělil Petr Voříšek ze společnosti Incoma Research.
Podle něj souvisejí rozdíly v loajalitě zákazníků i s regionálními rozdíly. „Nejméně loajální jsou obyvatelé nejmenších obcí, kteří musejí za nákupy tak jako tak dojíždět, zatímco ve městech s bohatou maloobchodní nabídkou si už většina obyvatel svou prodejnu našla.“
Akční leták KauflandNavštěvujete rádi prodejny Kaufland? Aktuální leták Kaufland |
Věrnější své prodejně jsou také bohatší domácnosti. Zákazníci s nižšími příjmy, které oslovují akční ceny, prodejny střídají častěji.
Nejraději mají čeští nakupující podle Incomy a GfK hypermarkety - nejoblíbenější jsou hlavně Globus, Carrefour, Interspar, Tesco či Kaufland.
„Naopak nejméně věrné zákazníky mají Albert, Billa, Lidl, obchodní domy Tesco a Delvita,“ uzavírá Voříšek.