Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Češi opět nacházejí oblibu v másle, jeho cena klesá

  18:01aktualizováno  18:01
Levné máslo v poslední době vytlačuje z některých českých ledniček oblíbenou náhražku - margaríny. Zatímco v červnu před rokem stála kostka másla 28 korun, letos to bylo asi 22 korun. Ve vzdálenější minulosti bylo máslo ještě dražší. V roce 2007 se blížilo ke čtyřiceti korunám.
Ilustrační foto.

Ilustrační foto. | foto: Profimedia.cz

Vyplývá to z výsledků ankety ČTK mezi výrobci a prodejci, které potvrdila statistika společnosti Nielsen. Prodejci i výrobci hlásí mírný odklon od běžné náhražky másla, takzvaného margarínu. Snadno rozmazatelné margaríny přesto nad máslem převažují.

V době, kdy bylo máslo téměř za čtyřicet korun, sáhla řada výrobců po levnějších margarínech. V současné době jsou ceny margarínů a másla téměř srovnatelné. Například půlkilové balení rostlinného tuku Perla máslová příchuť stojí v supermarketu Albert na Václavském náměstí v Praze 33 korun, cena másla se pohybuje v závislosti na výrobci od 18 korun za čtvrt kila.

Přestože v období od loňského června do letošního května prodej másla v tuzemsku vzrostl meziročně o čtvrtinu na 23,67 milionu kilogramů, obchodníci za něj kvůli poklesu cen utržili 1,95 miliardy korun, meziročně o víc než pět procent méně.

V době krize sahají lidé po levnějších margarínech

Naopak prodané množství margarínu se ve stejném období snížilo o 11,7 procenta na 28,09 milionu kilogramů. Hodnota prodeje se však vlivem růstu cen zvýšila zhruba o 72 milionů na 2,05 miliardy korun, vyplývá z údajů Nielsenu.

"V současné době pozorujeme v této kategorii (margarínů) spíše klesající trend," řekla mluvčí společnosti Unilever Andrea Jandová. Unilever dodává na trh margaríny značek Rama, Perla či Flora. "Je pravda, že pohyby cen másla se projevují v prodejích margarínů," poznamenala.

"Evidujeme mírný pokles prodeje zejména dražších značek, který je kompenzován nárůstem prodeje cenově dostupnějších margarínů. Z krátkodobého hlediska cena hraje ve prospěch prodeje másla, hlavně u pečení je máslo volbou u velké částí zákazníků," uvedl mluvčí obchodního řetězce Ahold Libor Kytýr.

Zákazníci jsou podle něj v době ekonomické krize více než dříve citliví na cenu. Zatímco máslo poměrně výrazně zlevňovalo, margaríny během stejného období několikrát podražily, vysvětlil Kytýr.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Aukrorobot.cz
Aukro nefunguje, jak má. Nový systém má díry a péče o klienty je pomalá

Aukro, největší obchodní portál v Česku, změnilo majitele a platformu, na které fungovalo. Pro uživatele to ale nedopadlo dobře. Doposud spokojené prodejce...  celý článek

Ilustrační snímek
Česká ekonomika znovu zrychlila, překvapilo to i analytiky

Česká ekonomika ve 2. čtvrtletí letošního roku znovu zrychlila svůj růst. Hrubý domácí produkt stoupl meziročně o 4,5 procenta po tříprocentním vzestupu v...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Pojišťovny vypsaly tendr na vakcíny. Úspěch má na dosah jen Avenier

Ročně píchnou lékaři dětem v rámci povinného očkování více než 1,3 milionu vakcín. Zdravotní pojišťovny za to zaplatí asi 660 milionů korun. Pojišťovny nyní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.