V rámci smlouvy mají tuzemští dodavatelé obnovit 27 kilometrů čtyř trolejbusových linek a dodat 50 trolejbusů.
Dodávky by měly začít poté, co afghánská vláda kontrakt potvrdí a zajistí
financování. Realizace by měla trvat 18 měsíců, uvedl ředitel Královopolské Miloslav Vimr.
"Předpokládáme, že je to jen začátek spolupráce," dodal. Na projektu se vedle Královopolské bude podílet mimo jiné tradiční tuzemský výrobce trolejbusů Škoda Ostrov či společnost Lavimont.
Škoda koncem 70. let v afghánské metropoli vybudovala přes 20 kilometrů trolejového vedení a dodala tam 86 trolejbusů. Ve válce v 90. letech ale bylo vše zničeno.
Zakázku na obnovu trolejbusové dopravy ve dvoumilionové metropoli Kábulu zprostředkovala afghánská firma FACT. Financovat ji má afghánská vláda z peněz na obnovu infrastruktury.
Kábulský dopravní podnik počítá s tím, že dopravu postupně obnoví na úroveň roku 1993, kdy zanikla. Následně plánuje její rozšíření.