Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Češi snědí za měsíc dva miliony cheeseburgrů, McDonald's měl rekord v tržbách

  • 30
Český McDonald's měl loni navzdory krizi rekordní tržby. Oproti roku 2007 vzrostly o 18 procent na 3,7 miliardy korun. Firma to vysvětluje například tím, že není závislá na Praze, kde ubylo nejvíce turistů.

Boom nejrozšířenějšího fastfoodu nicméně skončil už před několika lety. Loni v Česku vznikly čtyři nové prodejny McDonald's, v rekordním roce 1997 to bylo deset.

Loni McDonald's v Česku obsloužil šedesát milionů zákazníků v 78 restauracích. Počet zákazníků odpovídá jedné třetině lidí, které loni přepravily České dráhy.

Finanční krize se podle ředitele Radka Janalíka na tržbách příliš neprojevila. Důvod? Odliv turistů se týká hlavně Prahy, ale McDonald's má většinu restaurací na dálnicích, v obchodních centrech a v regionech.

Největší zájem je o "cheesy"

Vlajkovou lodí McDonald´s jsou cheeseburgry. Zákazníci v ČR jich loni snědli v průměru dva miliony kusů měsíčně, tedy asi 25 milionů za celý rok. Jeden cheeseburger stojí dvacet korun. Za stejnou dobu zkonzumovali také pět milionů BigMaců a 1,5 milionu litrů zmrzliny.

"V roce 2008 jsme investovali přes 240 milionů korun do moderního designu našich restaurací a otevření provozoven v nových atraktivních lokalitách," dodal Janalík.

Jednu třetinu zákazníků restaurace tvoří teenageři, jednu třetinu "young adults", tedy mladí lidé, kteří už začali pracovat, a zbytek jsou rodiny s dětmi.

Na McDonald’s se pravidelně snáší kritika ze strany ekologických aktivistů. Také někteří zákazníci ale vyjádřili nespokojenost například se zavedením poplatků za záchody v restauracích na frekventovaných místech. Opatření firma zdůvodňuje tím, že si lidé na těchto místech dělali z restaurací veřejné záchodky. Běžné jsou prý poplatky i v zahraničí.

Firma očekává růst tržeb také letos.