Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Útraty za sexuální pomůcky rostly o pětinu. Díky Padesáti odstínům šedi

  17:10aktualizováno  17:10
Češi v letošním roce utratí na internetu za erotické zboží až 300 miliónů korun, meziročně asi o pětinu více. Stále více lidé nakupují tento sortiment on-line přes mobily a tablety. Po únorové premiéře amerického erotického filmu Padesát odstínů šedi se podle prodejců prudce zvýšil prodej sado-maso sortimentu.

Dakota Johnsonová, hvězda filmu Padesát odstínů šedi, si vybrala hladké rudé šaty Saint Laurent s vysokým rozparkem, které doplnila diamantové náramky. | foto: AP

Pětinový vzestup vyplývá to z analýzy chování internetových zákazníků, kterou provedl srovnávač cen Heureka.cz. Podle údajů sítě prodejen Erotic City vzrostla poptávka mimo jiné po zboží jako jsou bičíky, důtky či pouta.

Také Heureka eviduje nejvyšší meziroční nárůst zájmu, o 100 procent, v kategorii sado-maso, BDSM a fetiš a také o dámské erotické prádlo. „Aktuálně patří mezi nejoblíbenější zboží z kategorie afrodiziak - různé povzbuzovače smyslů a obdoby Viagry,“ uvedla Alexandra Čermáková z Heureky. Nejvíce Češi nakupují erotické zboží v předvánočním období, kdy se obrat proti průměru až ztrojnásobí. V mnohem menší míře se pak zvyšuje zájem před Valentýnem.

Nákupy erotického zboží se navíc stále častěji přesouvají na mobilní zařízení. „Anonymita internetu je pro překonávání studu z objednávání tohoto zboží příhodná. A mobilní zařízení je pro takto soukromé objednávky naprosto ideální,“ dodala Čermáková. Zatímco v e-shopu lidé kupují spíše levnější erotické zboží, v kamenných prodejnách je výše objednávky až dvojnásobná, uvádí Erotic City.

Erotické potřeby se dostávají i do nabídky velkých e-shopů. Mall.cz začal tento sortiment prodávat loni v prosinci. „Jsme přesvědčení, že tento typ zboží je ideální pro prodej on-line, protože nákup přes internet zachovává diskrétnost. Erotickým potřebám se na Mall.cz daří, za půl roku tento segment dosáhl obratu v řádech jednotek miliónů Kč, a to i přesto, že erotické potřeby propagujeme velmi umírněně,“ uvedla mluvčí internetového obchodu Michala Gregorová.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

K otevření své prodejny v irském městě Gorey si Lidl přizval místní hvězdu...
V obchodech chybí stovky prodavačů. Nahrazují je brigádníci a automaty

Krize s nedostatkem zaměstnanců v obchodech se s přicházejícím létem ještě prohlubuje. K pokladnám i na jiné provozní pozice se tak dostávají především...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nový zákon o hazardu měl zkrotit automaty, těch ale naopak přibylo

Po půl roce platnosti nového zákona o hazardu zatím automatů neubylo, ale naopak přibylo. Tvrdí to česká pobočka Transparency International a sdružení Občané...  celý článek

Japonské pivo Asahi a jeho tamní největší rival Sapporo.
Japonské pivo Asahi už nebude z Prahy. Výroba se má přesunout do Itálie

Nový japonský vlastník Plzeňského Prazdroje Asahi zreviduje smlouvu s Pivovary Staropramen, podle níž se v konkurenčním pivovaru vyrábí značka Asahi Super Dry....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.