Před zimními svátky totiž Češi v obchodech nechali přes 250 miliard. Tento údaj sice zahrnuje i nákupy, které by museli udělat i bez svátků, ale i tak je vánoční nákupní horečka nepřekonatelná. Za dárky pod stromeček lidé utrácejí částky v řádu tisíců, několikrát více než na Valentýna.
Zamilovaný Čech, který touží dát svoji lásku najevo valentýnským dárkem, bude 14. února o 384 korun lehčí, zjistil výzkum Factum Invenio.
Nejvíce oblíbený je svátek mezi mladými lidmi a studenty. Ve věkové skupině do 29 let ho budou slavit více než tři čtvrtiny obyvatel. S rostoucím věkem chuť dávat lásku najevo právě 14. února klesá. V milosti už je i ve skupině mezi 30 a 44 lety, kde svou vůli oslavit svou zamilovanost projevuje zhruba každý druhý.
Ve vymýšlení dárků pro svůj protějšek nejsou Češi příliš vynalézaví a drží se osvědčeného. Suverénně nejčastěji darují květiny a cukrovinky. Květinu chystá pro svou polovičku 31 procent z těch, kteří svátek slaví. Tři z deseti plánují nákup bonboniéry. Následují hračky (17 procent), voňavky (15 procent) a další kosmetika.
Devět procent hodlá svého partnera pozvat na do kina nebo divadla, stejný podíl připadne i na knihy.
Útraty za svatého Valentýna nejsou v populaci rovnoměrně rozložené, zjistila společnost Factum Invenio. Liší se podle pohlaví, vzdělání a bohatství. Kdo chce na Valentýna dostat dárek co nejvyšší hodnoty, měl by se poohlédnout po muži s vysokoškolským vzděláním a všeobecně s vyššími příjmy.