Může se hoditNové i ojeté automobily můžete koupit na www.automodul.cz |
Březnové zlepšení souvisí s tím, že dealeři nových vozů výrazně zlevnili. Tajemník Svazu dovozců automobilů Pavel Tunkl tvrdí, že ceny jsou historicky nízké.
Škoda si udržela pozici nejprodávanější značky. Obhájila ji s číslem 8 512 prodaných vozů, což je 27 procent z celkového podílu na českém trhu. Následují značky Ford (9,5 procenta), Renault, Hyundai a Volkswagen.
Jak se v Česku prodávala auta | |||
měsíc | 2008 | 2009 | rozdíl |
1 | 10 082 | 8 842 | -1 240 |
2 | 10 646 | 9 823 | -823 |
3 | 12 298 | 12 410 | +112 |
4 | 14 782 | ||
5 | 11 852 | ||
6 | 13 795 | ||
7 | 12 941 | ||
8 | 10 470 | ||
9 | 12 134 | ||
10 | 12 973 | ||
11 | 11 384 | ||
12 | 10 304 |
Prodej lehkých užitkových vozů do března klesl o dvě pětiny na 9 209 aut. Od dubna si budou moci firmy odečítat při nákupu všech nových aut DPH, což by mohlo pomoci dalšímu oživení zamrzlého automobilového trhu. Dosud si daň mohly odečíst jen při nákupu aut s mřížkou. - čtěte Podnikatelé si od dubna odečtou DPH u nových aut
Prodej nákladních aut klesl o 47,5 procenta na 1 334 vozů. Nejprodávanější byl Mercedes s 361 prodanými vozy, za ním skončil MAN s 218 auty a Iveco, které prodalo o dva vozy méně. Zájem o nové autobusy vzrostl o šest procent na 222 vozidel.