Češi v hobbymarketech utratí přes 22 tisíc

  • 14
Kutilský duch Čechů v posledních měsících ožívá. Alespoň tomu nasvědčuje útrata, kterou nechají ve specializovaných hobbymarketech - prodejnách s potřebami pro dílnu, dům a zahradu. Podle odhadů firem Incoma Research a GfK utratí v těchto obchodech česká domácnost v průměru 22 tisíc korun ročně.

To je proti srovnatelnému průzkumu z loňska o pětinu více.

K letošnímu prvnímu květnu fungovalo v česku 107 významných hobbymarketů. Jejich celková prodejní plocha přesahovala 420 tisíc čtverečních metrů a jejich roční obrat přesahoval 22 miliard korun.

Tuzemský trh se ale podle Incomy začíná zvolna nasycovat. „Zatímco v průběhu let 1995-2000 přibývalo každoročně v průměru osm velkoplošných hobbymarketů, za poslední tři roky jich bylo celkem otevřeno pouze šest,“ uvedla společnost ve své zprávě.

Mezi jednotlivými regiony lze ale nalézt výrazné rozdíly. Největší komfort (měřeno velikostí prodejní plochy na obyvatele) mají zahrádkáři a kutilové v Plzni, Ostravě, Hradci Králové a v Praze.

„Vysoká úroveň je také v okresech České Budějovice, Brno, Most, Zlín. V roce 2004 se očekává k další rozšíření sítě hobbymarketů i v menších městech,“ dodává zpráva Incomy.

Za hlavní nákupní místo potřeb pro řemeslníky si v průzkumu mezi zákazníky Češi nejčastěji volí OBI a Baumax.

Nejlépe hodnoceným řetězcem co do cenového vnímání a v šíře sortimentu byl podle nakupujících Hornbach. Při hodnocení kvality nákupního prostředí i při hodnocení dostupnosti a informovanosti personálu zvítězil Mountfield.

Kde Češi utrácejí nejvíc peněz za potřeby pro domácnost, dílnu a zahradu? (procento odpovědí, 2004)