„Prodej výrobků pro kulturu, sport a rekreaci ve specializovaných prodejnách se zvýšil o 14,9 %, což bylo nejvíce od října 2008,“ uvedl Český statistický úřad.
Nejvyšší růst je stále v oblasti prodeje zboží přes internet a zásilkových služeb, která meziročně povyskočila o 15,4 procenta. Nadprůměrně se dařilo i v prodeji oděvů a obuvi (růst o 7,3 procenta).
Na zvýšený prodej ve všech jmenovaných oblastech zřejmě měly vliv povánoční výprodeje.
Analytici hýří optimismem. Útraty podle nich zvyšuje nízká inflace, dobrá situace na trhu práce, rostoucí mzdy a pozitivní vyhlídky tuzemské ekonomiky.
„Poslední data znovu potvrzují, že česká ekonomika v současné době rozhodně netrpí nedostatečnou či zadržovanou poptávkou. Předpokládáme, že trend rostoucích nákupů se udrží i v dalších měsících roku. Spotřeba se fakticky stane hlavním motorem celé ekonomiky a na pozici lídra tak vystřídá investice,“ uvedl analytik ČSOB Petr Dufek.