ILustrační foto

ILustrační foto | foto: shutterstock.com

Češi za krmivo pro psy a kočky utratí už přes tři miliardy korun

  • 20
Češi svým čtyřnohým miláčkům rádi dopřávají. Za granule, konzervy či jiné zvířecí pochutiny loni utratili přes tři miliardy korun. Kočky spořádaly krmivo za 1,35 miliardy, psí strava se vyhoupla na 1,88 miliardy. Celkem v žaludcích koček a psů skončilo více jak 110 000 tun krmiva.

"Meziroční růst hodnoty prodejů krmiva pro psy byl totožný s růstem prodeje krmiva pro kočky a činil 16 procent," řekl agentuře ČTK Petr Kouble ze společnosti Nielsen.

Z pohledu objemu prodeje rostl od loňského března do letošního února rychleji odbyt krmiva pro psy (14 procent), zatímco krmivo pro kočky zaznamenalo šestiprocentní zvýšení. "Tahounem růstu prodejů krmiva pro psy je zejména suché krmivo, které je největším segmentem v této kategorii a tvoří 51 procent prodejů v korunách za posledních 12 měsíců," podotkl Kouble.

Mezi krmivem pro kočky má hlavní zastoupení (71 procent hodnoty prodejů) vlhké krmivo, jako jsou především masové konzervy. Nejrychleji ale roste suché krmivo pro kočky, a to v korunovém vyjádření o 19 procent za posledních 12 měsíců.

Češi nakupují krmivo pro psy a kočky hlavně v hypermarketech, na které připadlo 43 procent útrat. Podíl supermarketů je podle údajů společnosti Nielsen o dva procentní body nižší. Oblíbené jsou také specializované prodejny s chovatelskými potřebami.

"Čeští chovatelé se k chovu svého domácího zvířete staví velmi zodpovědně, čemuž nasvědčují i jejich nároky na složení, chuť, zdravotní hledisko a kvalitu krmiva. Důležitým, nikoliv však rozhodujícím faktorem při výběru krmiva označili chovatelé také cenu," uvedla analytická společnost Incoma Research, která loni poprvé zpracovala studii zaměřenou právě na chovatele zvířat.

Podle odhadů Češi chovají například až 1,5 milionu psů, přičemž jejich počet stoupá. V posledních letech přibývá i koček, protože jsou méně náročné na péči, což se hodí hlavně časově zaneprázdněným rodinám žijícím ve městech.