Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Češi začali kupovat nealkoholické pivo

aktualizováno 
V tuzemsku roste zájem o nealkoholická piva. Jeho výroba se zvyšuje i přesto, že celková produkce piva v tuzemsku mírně klesá. Za loňský rok vyrobily české pivovary na 117 tisíc hektolitrů nealkoholického piva. To je proti období před dvěma lety dvanáctiprocentní nárůst.

"I když podle absolutních čísel není výroba tohoto druhu piva podstatná, dá se očekávat, že jako jeden z mála segmentů na trhu piv poroste," říká předseda Svazu českých pivovarů Jan Veselý. Podle něj stojí za nárůstem zájmu o pivo bez alkoholu také postupná změna životního stylu.

"Lidé například častěji v rámci pracovních povinností musí usedat za volant, a pokud si nechtějí odepřít pivo k obědu, stále častěji volí nealkoholické," míní mluvčí Prazdroje Jaroslav Pomp.

Právě člen plzeňského uskupení, nošovický pivovar Radegast, vyrábí v současné době vedoucí značku na českém trhu nealkoholických piv - Birrel. Tu jedinou dnes plzeňská skupina vyrábí. "V rámci restrukturalizace jsme loni přestali vyrábět nealkoholické pivo v Popovicích i Plzni a zachovali jen nošovický birrel," vysvětluje Pomp.

"Loni jsme vyrobili 61,5 tisíce hektolitrů birrelu, zatímco ještě před rokem to bylo necelých 45 tisíc. Růst produkce birrelu však není způsoben jen uvolněním trhu po ukončení výroby ostatních nealkoholických piv skupiny. Roste delší čas, od roku 1997 se výroba birrelu asi zdvojnásobila. Kvůli vyšší poptávce prodáváme birrel nyní i v sudech," konstatuje Pomp.

Růst výroby nealkoholického piva potvrzují i další pivovary. "Naše značka nealkoholického piva Budějovický Budvar Free vykazuje zhruba od roku 1998 každoročně asi desetiprocentní nárůst prodeje," říká mluvčí Budějovického Budvaru Denisa Mylbachrová.

Výroba nealkoholického piva je nyní doménou zejména větších pivovarů. Produkce je totiž poměrně drahá. "Spíše než ekonomický efekt je pro výrobce důležité vlastnit ucelený sortiment výrobků, tedy včetně nealko piva," vysvětluje Veselý.
Rostoucí oblibu nealkoholických piv potvrzují i obchodníci.

"V současné době prodáváme zhruba dvojnásobné množství piva bez alkoholu než před třemi lety. Důvodem je podle občasných vyjádření zákazníků i to, že se postupně zvedá kvalita nápoje, která dříve s klasickými pivy soupeřila jen těžko," sděluje své zkušenosti vedoucí čerpací stanice OMV v Senohrabech Jan Jarolím.

Autoři:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Česká ekonomika znovu zrychlila, překvapilo to i analytiky

Česká ekonomika ve 2. čtvrtletí letošního roku znovu zrychlila svůj růst. Hrubý domácí produkt stoupl meziročně o 4,5 procenta po tříprocentním vzestupu v...  celý článek

Hotel Marriott v pražské ulici V Celnici loni změnil majitele. Nový vlastník za...
Pražské hotely vydělávají stále víc, přitahují bohaté kupce z Asie

Hotelům ve střední a východní Evropě se daří čím dál tím lépe. Všimli si toho i bohatí investoři z Asie, kteří je v posledních letech začali skupovat. Jen v...  celý článek

Ilustrační snímek
Drahé byty vyhánějí obyvatele Prahy, raději kupují domy za městem

Pořídit si byt v Praze je pro čím dál tím více lidí nereálné, a tak si raději kupují či staví domek za městem. To dokládají i aktuální čísla, podle kterých je...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.