Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Češi žalují VW kvůli podvodu s emisemi. Odpovídal právní Kuboň

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 5. října 2015 do 10:43

OTÁZKA: Dobrý den, mám škodu octavii r.v 2010 2.0 cr typ motoru CFHC,spadá i tento motor do postižených? proč se tedy do aut montují EGR a DPF filtry když nastává tato situace děkuji Pavel
OTÁZKA: Dobrý den, před měsícem jsme koupili auto vw caddy 1,6 TDI s DSG z roku 2011 toto bylo přivezené v květnu letošního roku z Francie a koupeno přes bazar v ČR jakým způsobem bychom se dozvěděli zda naše auto je součástí "diselgate" a pokud ano jak dále pokračovat, děkuji a hezký den Lukáš Podrazil
OTÁZKA: Dobrý den, rád bych se Vás zeptal, jak vysoko osobně vidíte procentuální uspěšnost získaní odškodného od VW? Jsem majitelem sotwarově poškozeného vozu a zvažuji rovněž žalobu na VW. Je nějaký termín do kdy by se měla podat žaloba, resp. hromadna žaloba? Děkuji Vám za odpověď. Petr Křistek
OTÁZKA: Dobrý den ,mám vůz škoda octávia 2.0 cr dpf r.v 2010 typ motoru CFHC spadá i tento motor do této oblasti,děkuji.myslím že už se někdo předemnou ptal co by se stalo kdybych nejel do servisu,můžete mi prosím vysvětlit proč se do aut tedy montují EGR a DPF filryldz6 potom n8sleduje t8to situace,d2kuji Pavel
OTÁZKA: Dobrý den, pokud vím, tak v USA není precedent tohoto případu, chtěl bych se zeptat, jestli americký soud může v trestním řízení brát v potaz výsledky soudních řízení v jiných státech (zde tedy v Evropě, pokud proběhne dříve než v USA) ? Dále myslíte, že rozhodnutí amerického soudu se možná projeví změny v evropských právních řádech (např. v sankcích) ? Děkuji za vysvětlení Tomáš Pabon
OTÁZKA: Co budu dělat pokud moje auto po odstranění podvodného nastavení v servisu neprojde stanicí TK a je již starší 2 let - tzn. bez záruky. Michael Dostálek
OTÁZKA: Koupil jsem si v lednu r.2010 v prodejně PORCHE Brno AUDI Q5 3.0 litr. Je toto vozidlo také předmětem této aféry? Četl jsem, že do tohoto emisního podvodu spadají auta vyrobená od r. 2009. Děkuji za odpovď. Drápela, tel.730174740, adresa: Votroubkova 10, 620 00 Brno Ing Zdenko Drápela
OTÁZKA: Dobrý den, mohou nárok na majetkovou nebo nemajetkovou újmu úspěšně uplatnit také ti, kteří si koupili ojeté auto - 1 rok staré, a to nikoliv od autorizovaného prodejce, ale od autorizovaného servisního partnera VW. Děkuji. Martina Pavlíková
OTÁZKA: Dobrý den, můžete vysvětlit jakou vlastně škodu to VW způsobil svým zákazníkům když v uvedeném režimu při němž se spustí utajený software ani zákazník nesmí v autě sedět? Mám z toho podobný pocit jako z kauzy kočky vložené do mikrovlnné trouby. Promiňte, ale myslím si že je to jen příležitost pro vás právníky, jak se na VW přiživit Petr Hloušek
OTÁZKA: Dobrý den, Nevlastním automobil VW, ale škoda OII s dotčeným podvádějícím motorem. Automobil jsem nekoupil jako nový. Má tudíž nějaký smysl, abych se vůbec domáhal nějakého odškodnění za uvedení v omyl? Nemůže v budoucnu tato celá kauza snížit hodnotu takovéhoto vozu pokud bych se jej případně chystal prodat? Případně jak se nyní zachovat? Děkuji Lukáš
OTÁZKA: Stále se mluví o podvedených zákaznících, kteří si koupili vůz VW. Ale nejvíce podvedeni byli všichni ostatní - obyvatelé ČR, kteří jsou denně vystaveni zplodinám. VW by měl žalovat český stát a žádat uhrazení nákladů na léčení alergií, plicních onemocnění atd. Je taková žaloba možná? Děkuji. Radek
OTÁZKA: Dobrý den,hlásím se pouze jako bývalý majitel vozu VW se kterým jsem byl nadmíru spokojen a který jsem si vybral sám. Nemám důvod žalovat výrobce stejně jako 99 % ostatních majitelů těchto vozů. Jsem přesvědčen,že nikdo nevybíral auto podle množství emisí. Prosím o stručné vysvětlení,čeho se týká hledání maj.vozů VW a touze po odškodnění. Děkuji P.Fornbaum Pavel Fornbaum
OTÁZKA: Chtěl bych se domoci nějaké finanční kompenzace za morální pochybení automobilky, mám šanci? Jan Kirschner
OTÁZKA: Domnivam se ze vzhledem k jiz oznamenym narokum na kompenzaci ve vysi 30 mld US $ je 50000 odskodneni spis vysmech nez realne odskodneni nakladu zpusobenym vedomym podvodnym chovanim. Nemyslite si, ze realny narok je v ponekud jine hladine? Josef Silha
OTÁZKA: Dobrý den, jestliže hrozí obvinění bývalým zaměstnancům VW, kteří věděli nebo přímo zavedli podvodný software, jaké jim hrozí tresty ? Je vůbec možné obvinit více fyzických osob než bývalého CEO Martina Winterkorna ? Případná soudní řízení se budou řídit podle práva EU nebo dané země, které je daná fyzická osoba občanem ? Děkuji za odpovědi Petr Svoboda
OTÁZKA: Před 3,5 léty jsem zakoupil vozidlo Škoda Octavia 1,6 Tdi 77 KW,v technickém průkazu je uveden kód motoru s uváděným kódem který je z hlediska emisí ovlivněn.Mám prodlouženou záruku na 4 roky.Mohu žádat o snížení ceny nebo i o případné zrušení kupní smlouvy.Cítím se být zcela oklamán.Kam se mám obrátit se svým požadavkem?Přímo k prodejci nebo k výrobci,nebo prostřednictvím hromadné žaloby? Když nebudu dělat nic projdu technickou kontrolou? Děkuji za vaší odpověď. Václav Repš
OTÁZKA: Pokud tedy VW opravdu falšoval množství vypouštěných emisí. Vozidla nejsou způsobilá k provozu protože nesplňují EURO normu. Tudíž nejsou způsobilá k provozu. Takže by jim měl být zakázán provoz na veřejných komunikacích. Pletu se snad v něčem? Jiri
OTÁZKA: Touto zmenou VW klamal o parametroch auta a teda predpokladam dava podstatu na odsupenie od zmluvy. Mozem vsak odstupit od zmluvy ked som auto odkupil skoro pred 4 rokmi od Leasingovej spolocnosti? A za aku ciastku? Patrik
OTÁZKA: Dobrý den, můžu se na Vás obrátit, i když mám automobil zakoupený v jiné zemi EU (první registrace v ČR)? Vilém Pokorný
OTÁZKA: budete podávat hromadnou žalobu ? máte už stanoveny cenové podmínky - vklad účastníka, provize ? Dušan Kudlík
OTÁZKA: Dobrý den, může o odškodnění od VW uvažovat i někdo, kdo si koupil auto s daným motorem jako ojeté ? Nebo by musel nejdříve žalovat předchozího majitele o náhradu škody na ztrátě hodnoty a takto by postupovali v žalobách majitelé vždy o jednoho zpět až k prvnímu kupci vozu ? Děkuji Honza
OTÁZKA: A proč bych vůbec měl někoho žalovat, když mi reálně žádná škoda nevznikla? Soulburner
OTÁZKA: Dobrý den, jsem vlastníkem VW Passat rok výroby 2010 s označením motoru, který by měl být postižený. Co byste mi poradil jako právní zástupce udělat a s jakou úspěšností / o jakém časovém horizontu bychom se mohli bavit? Zvažuji, jak se k celé situaci nyní postavit... Předem děkuji. Jakub Kovalský
OTÁZKA: Dobry den, Uz mate (pravnici) v rukach nejaka konretni data o tom ktery typ auta o kolik % "podvadi", o kolik klesne cena techto automobilu atd. a vycislenou skodu / usly zisk ? A nebo shanite zatim jen klienty a k soudu by jste momentalne mohli jit jen s "jedna pani povidala dejte nam 10%" ? Dale me zajima co podle vas ziska akcionar zalobou kvuli poklesu ceny akcii na tu to spolecnost ? Podle me jsou dva scenare 1.) prohraje soudni spor (a pravnik dostane zaplaceno za praci) 2.) vyhraje soudni spor a v dusledku toho klesne jeste vic cena akcii ktere drzi (a pravnik dostane zaplaceno) Petr Svoboda
OTÁZKA: Dobrý den, i já mám jedeno z těch poškozených aut a ráda bych se připojila k žalobě proti VW. Chci se zeptat, jestli v případě neúspěchu opravdu nic nehradím, jak uvádíte na svých stránkách. Také se chci zeptat, jestli budu muset někam jezdit (k soudu apod.) nebo zařizovat jiné záležitosti nebo jestli za mě Vaše kancelář obstará vše potřebné. Děkuji Ivana Těšínská
OTÁZKA: Dobrý den, pane doktore, nepřijde Vám trochu moc "americké" zahahjovat takové spory? Vždyť podle všeho se "problém" týká všech automobilek a byl dlouhodobě tolerován ze strany EU. To budou všichni majitelé naftových vozů žalovat svého výrobce? David Rychetský
OTÁZKA: Dobrý den, logika věci mi říká, pokud jsem si koupil něco co bylo úmyslně/neúmyslně v rozporu s kupní smlovou mám nárok na vrácení zboží (nový vůz nebo vrácení celé částky) Tohle považuji za automatické, plus se může dál jednat o výši odškodného za "morální" aspekt, že jsem znečišťoval Zemi. Není to tak? Petr
OTÁZKA: Ano, máme smlouvu s prodejci , ale ten prodával auto, které od výrobce vlivel zfalšovaných podkladů se prodávat nemělo. To znamená, že celý prodej v řetězci výrobce - dealer - kupující vůbec neměl nastat. Podobné věci přeci řeší běžne ČOI např u dětských kočárků, kde se falšují homologační osvědčení CE a pak dává pokyn, že kdo si uvedený výrobek zakoupil , nesmí ho používat a má nárok na vrácení zboží prodejci a též nárok na vrácení peněz. A toto je přeci ten samý případ!? Nebo se mýlím? On Ondra
OTÁZKA: Dobrý den, nemyslíte si, že když akcionáři žalují VW, tak je to tak trochu absurdní? Není to tak, že žalují sami sebe? A navíc, když tím pošlou VW více ke dnu, tak o tu svou investici přijdou stejně, ne? Co si o tom myslíte? Děkuji. Michael Flendr
OTÁZKA: Proč jste se rozhodl k On-Line rozhovoru zrovna na iDnesu. Nemáte obavy, že Vám budou odpovědi CENZUROVÁNY, případně vymazány, protože psát pravdu na iDnesu se v poslední době nevyplácí. Lubomír Janota
OTÁZKA: Dobrý den, řada postižených automobilů je starších 2 let - jak máte vyřešené uplynutí reklamační lhůty? Jak budete uplatňovat nároky z vad po dealerovi, který o chybě v softwaru nemohl vědět? Díky Šeda Pavel Šeda
OTÁZKA: Bude mít pro vlastníka vozu nějaké následky, pokud do servisu nepojede? Jakákoliv "oprava", která by emise dostala do limitních hodnot, by přece znamenala buď kompletní přestavbu auta (a to VW jistě dělat nebude), nebo SW úpravu pro drastické snížení výkonu a dynamiky provozu. A to asi bude chtít málokdo. Pavel Obdržálek
OTÁZKA: Dobrý den, není vám to trapné? Nepřipadá mi, že bych se nedokázal ozvat, když se mi děje nějaké příkoří, ale tady bych se hanbou propad. Karel Erben
OTÁZKA: Dobry den. Rad bych vysoudil na VW nejake penize. Muzete mi, prosim, doporucit jake auto si mam koupit a ktery advokat by me mel zastupovat ? Dekuji. Jaroslav Tachovsky
OTÁZKA: Dobrý den, měl bych dotaz, zda lze použití sw na ovlivňování emisí při testech lze považovat za trestný čin podvodu? Jaká je možnost majitele motoru s daným softwarem, konkrétně 2.0 TDI CR/103 kW, abych dosáhl odškodnění za uvedení v omyl ohledně emisí, pokud tedy informace byly nesprávné. Děkuji. Jan Libich
OTÁZKA: Sleduji causu od začátku, a pochopil jsem, že motory při standartizovaném testu emisní normy plní. A z druhé strany - plnění emisních norem se dá prokazatelně ověřit právě jen standartizovaným testem (normou) která je uvedena v popisu výrobku - vozidla. Kde je tedy rozpor, existuje snad v té EN normě pojem "běžné užívání/provoz"? Pavel Obdržálek
OTÁZKA: Má cenu do Evropy zavádět americké móresy, kdy se zákazník soudí s výrobcem mikrovlnky, protože v návodu nebylo napsáno, že se v ní nemají sušit kočky? Že auta nemají při normální jízdě spotřebu a emise takové, jako při homologačním testu, to ví každý s IQ nad 70. Pavel Obdržálek
OTÁZKA: Dobrý den, bazary opakovaně potvrzují, že "dieselgate" nijak neovlivnila ceny ojetých aut dotčených typů. O jaké škodě se tedy vůbec hovoří? Že pro českého zákazníka je hodnota skutečných (ale i "papírových") emisí vesměs zcela nezajímavá (bezcenná), je také známá věc a hodně lidí by si rádo koupilo auto bez EURO X, kdyby bylo o pár tisíc levnější. Pavel Obdržálek
OTÁZKA: Dobrý den, Stále se mluví o množství spalin a spotřebě či o chování vozu s uvedeným SW proti emisím nebo bez něho. Není ale problém někde jinde? Uvedený SW byl použit pro homologaci uvedených vozů, jinak by touto procedurou neprošly. Tudíž jde o to, že takto vyrobené vozy se vlastně nesměly prodávat a VW to udělal úmyslně, tudíž jde o nekalou obchodní praktiku a každý, kdo vlastní uvedený vůz by měl mít nárok na vrácení takto falešně homologovaného vozu a měl by mít nárok na odstoupení od kupní smlouvy v celém rozsahu?! Co vy si o tom myslíte? Jde sice o cca 12 mil. Aut, ale ty by se opravdu bez zfalšované homologace nemohly prodávat. Koneckonců v současnosti některé státy prodej jejich naftových vozů dočasně zastavily… Díky, Ondra Přemysl Ondra
OTÁZKA: Dobrý den, Stále se mluví o množství spalin a spotřebě či o chování vozu s uvedeným SW proti emisím nebo bez něho. Není ale problém někde jinde? Uvedený SW byl použit pro homologaci uvedených vozů, jinak by touto procedurou neprošly. Tudíž jde o to, že takto vyrobené vozy se vlastně nesměly prodávat a VW to udělal úmyslně, tudíž jde o nekalou obchodní praktiku a každý, kdo vlastní uvedený vůz by měl mít nárok na vrácení takto falešně homologovaného vozu a měl by mít nárok na odstoupení od kupní smlouvy v celém rozsahu?! Co vy si o tom myslíte? Jde sice o cca 12 mil. Aut, ale ty by se opravdu bez zfalšované homologace nemohly prodávat. Koneckonců v současnosti některé státy prodej jejich naftových vozů dočasně zastavily… Díky, Ondra Přemysl Ondra

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.