Výrazně do těchto výsledků promlouvá srpen, kdy záplavy snížily prodeje o necelou pětinu. Podrobnosti ZDE.
Jednička na českém trhu Škoda Auto drží po třech čtvrtinách roku 51,04 procenta všech prodejů, když si její zákazníci z autosalonů odvezli 55 190 vozů. Za stejné období roku 2001 však získalo nové majitele 61 311 škodovek.
Zde se nepříznivě projevuje zastavení výroby felicí, které nedokázal vygumovat ani přírůstek prodejů fabií. Těch se včetně verzí sedan a combi prodalo za prvních devět měsíců roku o 8175 kusů více než loni.
Stříbrná příčka za Škodou Auto patří Renaultu (6703 prodaných vozů), bronz drží Peugeot (6249 aut). Volkswagen obsadil čtvrtou pozici s 5616 vozy a do nejsilnější pětky se vešel ještě Opel se 4432 automobily.
Za celý rok odhaduje Sdružení automobilového průmyslu prodeje nových osobních automobilů na 145 560 kusů. To by bylo nejméně od roku 1998, kdy si Češi koupili 141 310 nových vozů.
Trh nových vozidel v ČR | |||||
Rok | 1993 | 1994 | 1995 | 1996 | 1997 |
Prodeje | 84 825 | 91 371 | 116 213 | 154 361 | 171 710 |
Rok | 1998 | 1999 | 2000 | 2001 | 2002* |
Prodeje | 141 310 | 146 271 | 148 730 | 152 175 | 145 560 |
* - odhad, Pramen: Sdružení automobilového průmyslu |