Většinou se klienti snažili popsat událost jinak, než se odehrála. V některých případech se dokonce vůbec nestala.
I když je celkově ve světě celkem 14 procent případů hodnoceno jako pojistné podvody, u České pojišťovny je to zhruba polovina. Pojišťovna to vysvětluje novým systémem, kdy lidé nahlašují události telefonicky a technici pak dojíždějí přímo na místo.
"Slušným lidem to šetří čas, ale podvodníkům naopak komplikuje život," říká tiskový mluvčí pojišťovny Václav Bálek.
Nejvíce se podvádělo ve Středočeském kraji, kde pojišťovna odhalila 120 případů. Nejčastěji lidé podváděli v případě pojištění motorových vozidel, částečně také s pojištěním domácností a staveb a s životním pojištěním.
O kuriózní podvod se pokusil například čtyřicetiletý klient z jižních Čech. Tomu pojišťovna odmítla vyplatit peníze po automobilové nehodě, protože řidič před jízdou pil.
Proti tomu se ale klient ohradil. Tvrdil, že na zadním sedadle své škodovky převážel 20 lahví bílého vína a láhev minerálky. Po nehodě si prý potřeboval vypláchnout ústní dutinu a využil k tomu první láhev, kterou v šoku nahmatal.
"Jelikož si ji vypláchl celým obsahem láhve, je jasné, že po příjezdu police byla jeho dechová zkouška pozitivní," dodal Bálek.