Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pošta nabídne lidem známky „na klíč.“ Budou stát 190 tisíc

  5:01
Kdo se chce přidat po bok významných osobností českých dějin a slavných památek, má možnost. Česká pošta nově nabízí výrobu vlastních poštovních známek. Zájem očekává zejména u velký firem a od nového kroku si slibuje zmírnění poklesu zájmu o listovní zásilky.

Místo českých památek můžete být na českých poštovních známkách i vy | foto: Koláž - iDNES.cz

Nový typ škodovky, kandidát do Senátu, ředitel společnosti, vlastní dítě či domácí mazlíček. Ti všichni od tohoto týdne mohou mít vlastní poštovní známky. Česká pošta začala nabízet vydání vlastních známek široké veřejnosti. Prolomila tím tradiční pravidlo, které kromě nejrůznějších uměleckých motivů k různým událostem povolovalo na známkách zobrazovat jen nežijící významné osobnosti nebo hlavy státu.

"Jedním z cílů vlastních známek je podpořit listovní zásilky, jejichž objem pochopitelně klesá. Firmy, které listovku stále používají, mohou vlastní známky využít jako zajímavý marketingový nástroj. Je to mířeno hlavně na velké firmy," vysvětluje Břetislav Janík, ředitel odboru známkové tvorby České pošty.

Rozhovor se známým filatelistou i o nových známkách Čtěte v sobotu, 18. 8.

MF DNES v počítači
MF DNES pro iPad a iPhone

Za hranicemi jsou "soukromé" známky vcelku běžné. Pošta doufá, že tím získá další nový byznys, který by navíc sám o sobě mohl zmírnit propad listovních zásilek. Za dopisy, pohledy a balíky přitom pošta utrží 6,5 miliardy, z toho v klasických známkách 1,22 miliardy.

Nejmenší možná emise, kterou si může zájemce u pošty objednat, je 600 archů po 25 známkách, celkem tedy 15 tisíc známek po desetikoruně. Celkem za nejmenší počet známek zaplatí 150 tisíc plus 40 tisíc za tisk. Zájemci však mohou na jeden arch umístit až 25 rozdílných motivů, cena vyhotovení se pak zvýší na 44 tisíc.

"Tržby z této nové služby je těžké předpovídat, možná nepůjde ani o miliony korun, ale primárně jde především o to, nabídnout lidem něco nového a také se pokusit zmírnit propady v počtu listovních zásilek," dodává Janík.

Vydavatelem poštovních známek v Česku je stát, respektive ministerstvo průmyslu a obchodu. Producentem právě Česká pošta. Doposud se na známkách mohl z živých osobností objevovat pouze prezident a papež.






mobilní verze
© Copyright 1999–2014 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.