Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Největší zakázka na elektromobily v Česku. Pošta chce pořídit 60 dodávek

  1:00aktualizováno  1:00
Česká pošta začne měnit svůj vozový park. Vozidla s pohonem na naftu či stlačený zemní plyn vymění za elektromobily. Vypsala už první soutěž na pronájem 60 dodávek pro rozvoz zásilek hlavně po městech.

ilustrační snímek | foto: Martin Veselý, MF DNES

Ve vypsané soutěži hledá pronájem 60 malých lehkých užitkových elektromobilů na 5 let. Hodnotu zakázky odhadla Česká pošta na 30 milionů korun. Jde o dosud největší zakázku na elektromobily v Česku v historii. Loni se v tuzemsku prodalo celkem 200 nových elektroaut.

„Ve městech, kde naše vozidla jezdí na poměrně malé vzdálenosti s velkým počtem zastávek, se nám elektromobily jeví jako výrazně vhodnější řešení než standardní vozidla se spalovacím motorem,“ řekl mluvčí České pošty Matyáš Vitík.

Pošta podle něj zatím uvažuje o 35 vozidlech, výhledově by jich mělo být až 60. „Vozidla by měla být nasazena například v Praze, Brně, Pardubicích, Liberci, a jako vhodné lokality se nám jeví také Opava, Vyškov, Tábor nebo Třeboň,“ dodal Vitík.

Česká pošta začala loni na začátku roku testovat provoz dvou elektrododávek - Nissan eNV200 a Peugeot Partner Electric, které má půjčené od společnosti ČEZ. „Testování elektromobilů mělo ověřit jejich užitné vlastnosti a vhodnost pro náš provoz. Výsledky byly pozitivní a proto jsme veřejnou zakázku vypsali,“ dodal Vitík.

Provoz dodávek na baterii by měl být levnější, než na naftu či zemní plyn. „Jedna věc je ekonomická výhodnost vozidel, ale zároveň jako společensky odpovědná firma chceme přispívat k ochraně životního prostředí a elektromobily jsou jedním z nástrojů, jak tohoto cíle dosáhnout,“ dodal Vitík.

Dodávky na elektřinu testuje v Česku například i PPL nebo Geis. Zejména v provozu po městě jim bohatě stačí relativně krátký dojezd takových aut. Majitel PPL, německá skupina Deutsche Post, dokonce před časem koupila výrobce elektrických vozidel StreetScooter, který pro německou poštu vyvinul vlastní vozidlo na rozvážení v Česku.

Autor:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.