Pošta zatím nechce připravované změny komentovat. Její mluvčí Ivo Mravinac deníku řekl, že oficiálně pošta změny představí příští týden. Vyhodnotí také pilotní provoz, na kterém v minulých třech měsících spolupracovala s vybranými e-shopy. Zaregistrovala si i ochrannou známku Velká balíková revoluce České pošty.
Balík do ruky se bude pošta snažit doručit přímo adresátovi, slibuje přitom rychlejší doručení a větší snahu. Expresní balík dodá pošta při podání do deseti hodin v krajských městech ještě tentýž den a balík nadrozměr umožní klientovi poslat zásilku o váze až jedné tuny.
Pošta tak reaguje na potřeby svých nejvýznamnějších zákazníků - internetových obchodů. Jejich klienti se totiž stále častěji odvracejí ke konkurenci, jako jsou dopravci DPD, PPL, TopTrans či Gebrüder Weiss. Ti často umožňují zakázky komfortně sledovat a informují o přibližném času doručení pomocí SMS či telefonicky. Státní podnik chce s konkurencí soupeřit novými službami i nižší cenou.