Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Lidé jsou doma večer, zjistila pošta. Balíky zkusí doručit i po 18. hodině

  10:11aktualizováno  10:11
Česká pošta začne testovat doručování ve večerních hodinách. Službu, kterou už delší dobu nabízí konkurence, v tomto režimu nabídne za příplatek 1 korunu. Podobnou službu přitom pošta zkoušela rozjet už před lety, ale neosvědčila se.
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto: Jiří Benák, iDNES.cz

Doručení balíku mezi 18. a 21. hodinou večer bude v září a říjnu za příplatek jednu korunu. Ale jen dočasně. Česká pošta chystá testovací kampaň, protože chce zvýšit úspěšnost doručení „balíku do ruky“ z dnešních 55 na 90 procent. Lidé v době doručování – zpravidla v dopoledních hodinách – nebývají doma a pro velkou část balíků si musí chodit dodatečně na poštu. A tam je obvykle čekají fronty. Pošta jim proto chce vyjít vstříc.

„Do firem se bude doručovat v dopoledních hodinách, občanům naopak v odpoledních. Podle potřeby si každý může zvolit pásmo, ve kterém chce, aby byla zásilka doručena,“ říká Matyáš Vitík, mluvčí České pošty. Volba času doručení má být možná zatím jen v krajských městech a odstartuje 1. září.

Česká pošta v roce 2015

20 miliard korun činily v loňském roce výnosy státního podniku.

700 milionů korun dostala v roce 2015 Česká pošta od státu.

302 milionů korun dosáhl zisk společnosti v minulém roce.

Pokud odesílatel balíku do ruky zvolí dopoledne, znamená to, že doručovatel přijede mezi osmou a čtrnáctou hodinou, odpoledne znamená mezi 13. a 19. hodinou. Tato volba bude zdarma.

Jestliže má pošta e-mail nebo telefon příjemce balíku, například pokud ho vede v databázi držitelů věrnostní karty, dá dotyčnému avízo, že balík je na cestě a kdy dorazí. Příjemce si může na internetu podle čísla zásilky změnit čas dodání.

Pokud odesílatel „balíku do ruky“ zvolí doručení ve večerních hodinách, pošťák zazvoní mezi 18. a 21. hodinou. Ze začátku bude takový balík za jednu korunu.

Podobnou službu pošta testovala už v roce 2010 ve velkých městech. „Tehdejší projekt byl z dlouhodobého hlediska finančně nákladný a ne zcela efektivní, “ doplnil Vitík.

Kolik bude stát večerní doručení po doběhnutí testovací kampaně, pošta zatím neoznámila. „Budeme vyhodnocovat zájem o službu a ladit technické detaily,“ říká Vitík.

Zároveň však pošta musí zlepšit kontrolu svých doručovatelů. Není totiž vůbec výjimečné, že i když jste celý den doma, místo balíku do ruky najdete ve schránce lísteček, abyste si ho přišli vyzvednout na poštu.

Pošta zaspala

Na trhu balíků je velká konkurence. Tyto poštovní služby jsou na vzestupu, zejména díky stále oblíbenějšímu nakupování v e-shopech. Naopak zájem o dopisní zásilky nadále klesá.

Podle konkurentů pošta v tomto segmentu zaspala. „Zákazník volbu času doručení očekává, my ji nabízíme už nějakou dobu. Pošta reaguje na vývoj trhu, jde o to, jestli to bude zvládat,“ říká Miloš Malaník, generální ředitel jedné z předních zásilkových společností na trhu DPD CZ.

U DPD činí příplatek za večerní doručení 20 korun, za ranní 50 korun a za sobotní rovněž 50 korun. Konkurence se ovšem bojí možného dotování nové služby. Pošta totiž od loňska dostává ze státního rozpočtu peníze na nevýdělečné služby – jde zejména o doručování dopisů. Podle Vitíka má být však večerní doručování balíků dlouhodobě nastaveno ziskově.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(ilustrační snímek)
Tesco přestane ve Střední Evropě prodávat vejce z klecových chovů

Obchodní řetězec Tesco přestane do roku 2025 prodávat vejce z klecových chovů v zemích Střední Evropy. V Česku, Slovensku, Maďarsku a Polsku už bude řetězec...  celý článek

Pepa.cz přišel o doménu. Uvnitř firmy vřou mocenské boje, nově slevový portál...
Majitelé válčí o slevový portál. Mluví o vyvádění milionů na bílého koně

Slevový portál Pepa s ročním obratem 300 milionů korun hasí vážné problémy. Kvůli neshodám s jedním z jednatelů přišel o doménu a tím i o značku. Spolumajitel...  celý článek

Společnost Pilous se Škodou Auto přišli na způsob, jak do kontejneru vměstnat 4...
Obalová firma hraje tetris s octavií. Do kamionu se vejdou čtyři

Pravidla ve světě automobilek jsou tvrdá. Přepravní obaly, které vyrábí pražská firma Pilous, musí být ve Škodě Auto nachystané do dvaceti minut od oznámení...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.