Pošta čekala ještě horší výsledek - kolem dvou set milionů korun nezdaněného zisku.
„Výše uvedený pokles objemu listovních zásilek a tedy i pokles výnosů z těchto tradičních poštovních služeb byl částečně kompenzován tržbami z nových obchodních příležitostí a dále pak realizací úsporných opatření napříč všemi kategoriemi nákladů,“ uvedl mluvčí Matyáš Vitík. Nejvíce pošta ušetřila na marketingu.
Podle generálního ředitele Martina Elkána bude pro hospodaření pošty v dalším období důležité finální rozhodnutí o úhradě čistých nákladů spojených s poskytováním základních poštovních služeb, které si stát od podniku objednal. „V současné době nemáme uhrazenou tzv. univerzální službu za rok 2013 a 2014. Pokud by nedošlo k úhradě těchto nákladů, pak by rok 2014 byl pravděpodobně posledním, ve kterém by Česká pošta hospodařila s kladnými čísly,“ uvedl.
Největší položkou v nákladech byly platy pro téměř 32 tisíc zaměstnanců, na které směřovalo 11,6 miliardy korun. Představují 62 procent celkových nákladů. Ziskovými segmenty jsou podle České pošty obstaravatelská služba, poštovní poukázky, spolupráce s aliančními partnery nebo výplata starobních důchodů. Státní podnik Česká pošta provozuje kolem 3400 pošt včetně partnerských poboček.