Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: U nás je každá kráva šťastná. Česká reklama pobouřila Slováky

  17:45aktualizováno  17:45
Zdá se, že s reklamami, jejichž vtip je postavený na člověku jiné národnosti, se u nás roztrhl pytel. Po překupníkovi v reklamě T-Mobilu, který naštval Poláky, by se mohli cítit dotčeni i Slováci. Hlavní roli v nové reklamě na pražskou restauraci Máneska totiž hraje upovídaná Slovenka.

V reklamě sedí mladý pár v restauraci a čeká na jídlo. Muž jen tiše sedí, ale jeho partnerka neustále něco vykládá. Mluvit přestane až ve chvíli, kdy se před ní na stole objeví talíř se steakem. Spot končí hláškou „U nás je každá kráva šťastná.“ Pod videem přibývají reakce, které spot kritizují za sexismus, některé ho naopak chválí za vtip.

Reklamu vytvořil Jakub Štáfek se svou společností Funny Bunny Films. „Chtěli jsme tam mít ukecanou holku. Hned nás napadla Slovenka, protože pro ty je ukecanost celkem typická,“ vysvětluje Štáfek. Tvůrce přitom nenapadlo, že by reklama mohla vzbudit nějaké národnostní nebo genderové emoce. „Pointu vymyslela moje přítelkyně, takže si nemyslím, že by to mělo ženy urážet,“ doplnil.

Ukazuje se, že používat v reklamě v kontroverzních konotacích jiné národnosti je silný marketingový tah. Nedávno způsobila odpor Poláků reklama T-Mobilu využívající motiv polského šmelináře (více o kauze čtěte zde), v Česku vyvolala kritiku zase reklama Slovenské sporitelny.

Autor:


Témata: T-Mobile, Vtip


Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.