Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Česká nádraží se výrazně zlepšila. Restaurace jsou však jak z dob Švejka

  11:20aktualizováno  11:20
Česká vlaková nádraží jsou čistější než dřív. Podle průzkumu novinářů MF DNES, kteří v poslední době objeli přes třicet železničních stanic, je většina už dnes také bezbariérová. Téměř všude ovšem chybí přístup k wi-fi a příliš se nezměnily ani takzvané nádražky.

Česká nádraží umějí nabídnout krásně zrekonstruované či moderně postavené budovy, jako třeba v Ostravě-Svinově. | foto: TEST MF DNES

Co chybí českým nádražím? Často je to čekárna, úschovna zavazadel, možnost zaplatit za jízdenky kartou a téměř všude wi-fi zdarma. Naopak mnoho věcí se na nádražích v posledních letech změnilo k lepšímu - přibylo obchodů a služeb, objevily se půjčovny kol.

Kompletní výsledky testu nádraží najdete na serveru www.AkčníCeny.cz.

Záchody jsou obvykle čisté (i když občas dost drahé) a personál stanic bývá většinou ochotný. Vyplynulo to z velkého průzkumu na 34 českých nádražích, který uskutečnili reportéři Testu DNES.

Novináři navštívili v rámci průzkumu dvanáct největších a nejfrekventovanějších nádraží, a k nim vybrali dalších 22 menších tak, aby vzorek rovnoměrně pokryl celé území republiky.

„Velkým pozitivem je již téměř stoprocentní bezbariérovost, respektive výtahy na jednotlivá nástupiště. Nikde nebyla vysloveně špína, něco se dalo vytknout některým toaletám, celkově ale milé překvapení,“ konstatovala Dita Kučerová, jedna šesti hodnotitelů Testu DNES, která projela trať do Českých Budějovic.

„Zaskočila mě absence čekáren, prostory v halách jsou většinou velmi neosobní, studené. A pokud to vnímám z pohledu matky: uváznout z nějakého důvodu na některém z testovaných nádraží s dítětem, raději vyrazím na procházku po okolí. Na děti se moc nemyslí. Dětské koutky většinou chybí,“ dodala.

Fotogalerie

Další z věcí, které porotu zaujaly, byl stav nádražních restaurací. „Je to zhruba sto let, kdy Jaroslav Hašek posadil svého Švejka do nádražní hospody v Táboře a nechal ho pít jedno pivo za druhým, dokud mu neujely všechny vlaky. Zdá se to neuvěřitelné, ale zatímco se železnice za století změnila k nepoznání, české „nádražky“ zůstaly skoro stejné. Je to dobrá zpráva pro štamgasty, romantiky a lidi, kterým nevadí zakouřené prostředí. Horší už pro řadu cestujících, kteří by si při čekání na vlak chtěli dát slušný oběd,“ řekl další z hodnotitelů Jan Vávra.

Restaurace až na výjimky ani nenabízejí chutná jídla, spíše jen plnidla žaludku. Mnohem lépe pochodíte v některém z mnoha občerstvení, pekáren či kaváren, jichž jsou větší nádraží plná.

Kompletní výsledky s konkrétními zjištěními u jednotlivých nádraží najdete v příloze Test, která vychází jako součást úterní MF DNES.

Domníváte se, že se stav českých nádraží za poslední léta zlepšil?

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 13. listopadu 2015. Anketa je uzavřena.

Ano 1646
Ne 271




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Z Česka se může stát parkoviště kamionů. Bohaté země EU si své zájmy chrání

Řidiči kamionů, kteří přes víkend odpočívali v belgickém přístavu Zeebrugge, měli nečekanou návštěvu. Belgická policie dala každému z nich pokutu 1 800 eur za...  celý článek

ČD Cargo do své flotily zařadí lokomotivy Vectron od Siemensu.
České dráhy zkouší Vectrony, o víkendu potáhnou první rychlíky

Poprvé v historii potáhnou o víkendu vlaky Českých drah lokomotivy Siemens Vectron. České dráhy začaly školit strojvedoucí na jejich obsluhu a vydají se s nimi...  celý článek

Silničáři začali s opravami 24. července. Pomocí frézy z dálnice vyřízli pruh
PŘEHLED: Kvůli opravám čekají řidiče komplikace na dálnicích D1, D2, D5 i D8

Během letních prázdnin plánuje ministerstvo dopravy řadu oprav na dálnicích i silnicích I. třídy. Největší komplikace mohou řidiči čekat na několika úsecích...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.