Ilustrační foto.

Ilustrační foto. | foto: Martin Stolař, MAFRA

Montovny na autodíly letos naberou stovky lidí. Vyrostou i nové haly

  • 38
Nové výrobní haly a nábory lidí. České továrny na výrobu autodílů ohlásily začátkem roku plány na rozšíření svých provozů. A jejich optimismus nebere konce.

Kupříkladu společnost Donghee Czech hodlá letos v Českém Těšíně rozšířit výrobu automobilových součástek takřka na dvojnásobek. Místo dosavadních 300 tisíc vyrobených sad autodílů chce firma vyrábět již během letošního roku 550 tisíc sad. „Jedná se o plánovanou výstavbu nové haly, ve které by se měly vyrábět plastové palivové nádrže,“ uvádí v plánu expanze Donghee Czech.

Firma, která součástky z Českého Těšína posílá hlavně nedaleké automobilce Hyundai, hodlá v rámci expanze nabrat 170 lidí.

Další desítky pracovních příležitostí přibudou také v Novém Bydžově nedaleko Hradce Králové. Původem švýcarská společnost Datwyler Sealing Technologies CZ tam plánuje výstavbu dvou nových hal. „Navržený záměr navazuje na stávající provoz závodu. Ten produkuje pryžové výrobky pro automobilový a elektronický průmysl. Vstupní surovinou jsou pryžové směsi dodávané ze zahraničí ve firmě pásů, plátů, či granulí,“ uvádí společnost.

Stovky lidí napříč Českem

Výčet expanzí ovšem švýcarskou společností nekončí. Nábor plánuje také dodavatel autodílů International Automotive Components Group, který rozšiřuje závod v Zákupech na Českolipsku. Nově chce firma zaměstnat sto lidí ve výrobě a dalších deset v administrativě.

Další dobrou zprávou je nábor Karsit Group, která do své lisovny v Jaroměři na Náchodsku přijme 300 zaměstnanců.

Devět desítek lidí hodlá v novém provozu v Hranicích na Přerovsku zaměstnat společnost Erce CZ. Společnost tam chce ročně vyrobit zhruba 540 tun plastových výrobků pro automobilový průmysl.

Pozitivní výhled a nadprůměrné platy

Podle dat Sdružení automobilového průmyslu pracuje v tuzemsku v automobilovém průmyslu 156 tisíc lidí. Průměrná mzda v tomto segmentu je přitom výrazně vyšší než celorepublikový průměr - rozdíl činí až 23 procent.

„Čeští dodavatelé autodílů jsou do značné míry závislí na objednávkách z Německa. Tamní automobilky díky oživení evropského trhu s novými vozy navyšují výrobu, což pociťují i jejich čeští dodavatelé. Nejnovější makrodata z posledních měsíců přitom naznačují, že tento trend bude ještě pokračovat. Dá se tak očekávat, že automotive firmy budou dál navyšovat stavy pracovníků,“ hodnotí výhled sektoru analytik Cyrrus Jiří Šimara.