Podle sdružení vyrobily české automobilky v první polovině roku 484 823 kusů vozů, o 29 494 víc než loni. V Česku prodej stoupl jen o necelé čtyři desetiny procenta. Vývoz se zvýšil o desetinu. Z celkem vyrobených 479 tisíc osobních a malých užitkových aut skončilo za hranicemi 439 tisíc.
České silnice bývají někdy označovány jako vrakoviště Evropy. Brázdí je totiž ojetiny ze zahraničí i stará auta české výroby. Podle nedávné zprávy sdružení jsou v Česku dvě pětiny aut starší než patnáct let. - více zde
Výroba se zvýšila ve všech kategoriích vozidel. Přibylo jak osobních aut, tak autobusů i nákladních vozů nebo třeba motorek a mopedů, uvádí sdružení.
Jedničkou na trhu je bezkonkurenčně mladoboleslavská Škoda, následuje ji kolínská automobilka.
Výroba aut v ČR (1. pololetí 2007)* | |
Škoda Auto | 318 588 |
TPCA Kolín | 161 164 |
Kaipan | 5 |
Celkem | 479 757 |
Celkový export v kategorii | 439 308 |
Zdroj: Autosap, *zahrnuje osobní a malé užitkové vozy |
Automobilky jsou dlouhodobě hlavním tahounem české ekonomiky. Kromě Škody Auto a kolínské TPCA staví na severní Moravě také korejská Hyundai. I když podle názoru některých analytiků není v Česku prostor pro čtvrtý automobilový závod, podle nedávných informací médií výrobu v Česku zvažuje i americký koncern GM. - více zde