Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Místo 200 milionů trojnásobek. Dráhy vrací do hry koupi ČD-Telematiky

  11:53aktualizováno  11:53
České dráhy znovu jednají o nákupu zbývajících třiceti procent akcií firmy ČD-Telematika. Jenže za trojnásobně vyšší cenu než na konci roku 2014, kdy transakci odmítly. Dráhy v telekomunikační firmě sice mají většinu, ale chtějí ji plně ovládnout.

Logo ČD - Telematika | foto: ČD - Telematika

Skupina investorů prodala na začátku loňského roku svůj třetinový podíl za zhruba 200 milionů korun (více čtěte zde). Nabídku za podobnou cenu dostaly v té době i ČD. Tehdejší generální ředitel dopravce Daniel Kurucz na koupi tlačil, ale než transakci schválila dozorčí rada, tak ho odvolali.

Teď je ve hře cena třikrát vyšší. S nabídkou na prodej přišel současný majitel, firma Dial Telecom. „Jednání probíhají. Má smysl, aby České dráhy nebo stát vlastnily firmu ze sta procent,“ říká předseda dozorčí rady ČD Milan Feranec. Představy obou stran o ceně se však podle něj zatím značně rozcházejí.Dial Telecom se v pondělí k dotazům na prodej podílu nevyjádřil.

Debaty o transakci však přicházejí v době, kdy České dráhy nemají peněz na rozdávání. Musí totiž splácet obří dluhy z minulosti a tíží je prohraná arbitráž se Škodou Transportation.

Pro stát by plné ovládnutí ČD-Telematika mohlo být zajímavé. Firma vlastní řadu páteřních sítí či datových center, v minulosti se o ní hovořilo v souvislosti se zapojením do některých ICT projektů pro státní správu. Kdyby byla plně státní, nemusely by úřady její účast na zakázkách řešit veřejnými soutěžemi.

O atraktivitě Telematiky vypovídá, že o ni měl v minulosti zájem také mobilní operátor 02. V roce 2014 společnost podle posledních dostupných výsledků vydělala před zdaněním 84 milionů korun.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Soukromí železniční dopravci Leo Express a RegioJet (ilustrační snímek)
Máme zájem i o lokálky, řekli soukromí dopravci čtenářům iDNES.cz

České železnice nejsou již téměř deset let doménou státního monopolu Českých drah. Dva největší soukromí dopravci RegioJet a Leo Express přepraví ročně miliony...  celý článek

Vlaková souprava Locomore.
Český dopravce Leo Express vstupuje na německý trh. Koupil Locomore

Český dopravce Leo Express přebírá podle magazínu Spiegel berlínskou železniční společnost Locomore, která je v insolvenci. Jezdit bude na trase mezi Berlínem...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Uchazeči se do tendru na mýto za 29 miliard mohou hlásit o 10 dní déle

Ministerstvo dopravy posunulo o deset dní na 24. srpna termín, do kterého mohou uchazeči v tendru na provoz elektrického mýta pro období po roce 2019 podávat...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.