Osobní železniční dopravu mezi Prahou a Ostravou poskytují nově tři společnosti. Vypravují linky Pendolino (CD), Regiojet (Student Agency) a Leo Express. | foto: Petr Topič, MAFRA

Čističe bot, koberce i dobíjení přes USB. Pendolina čeká modernizace

  • 76
Více než deset let pravidelného provozu začíná být na interiéru nejrychlejších vlaků na české železnici vidět. České dráhy proto připravují modernizaci interiéru jednotek pendolino.

O proměně není zatím definitivně rozhodnuto, České dráhy ale postupně zveřejňují nápady, s kterými chtějí v pendolinech vylepšit cestování. Zatím poslední je čistič bot.

Ten už České dráhy namontovaly zkušebně do jedné jednotky, je umístěn ve druhé třídě. Podle mluvčího Českých drah Petra Štáhlavského jde o součást chystané obnovy interiéru a vylepšení nabídky služeb v jednotkách pendolino.

„Pokud se zařízení na čistění obuvi osvědčí a cestující budou tuto službu využívat, pak by se při modernizaci interiéru pendolin v příštích letech mohly objevit ve všech jednotkách,“ dodal Štáhlavský.

Možná i LCD monitory

Podle něj je v dalších uvažovaných variantách revitalizace sedaček a jejich přečalounění kůží v 1. třídě, vybavení podlah v oddílech cestujících včetně 2. třídy koberci nebo umístění elektrických zásuvek s konektorem typu USB pro napájení drobné elektroniky. Ve hře je i dosazení LCD monitorů, které by informovaly cestující o průběhu jízdy.

Wi-fi se drahám prodraží. V railjetech zaplatí víc než v pendolinech

Pendolina dosud nemají mezi první a druhou třídou velký rozdíl, liší se, kromě ceny, jen barvou sedaček a kobercem v první třídě.

Vlaky SC Pendolino jsou dnes nejrychlejší spoje v České republice, svůj potenciál ale nemohou plně využít: na české železnici mohou jezdit rychlostí jen 160 kilometrů za hodinu.