Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


České dráhy se po letech odhodlaly ke zřízení facebookového profilu

  13:00aktualizováno  13:00
České dráhy výrazně změní svoji přítomnost na internetu. Vzkřísily opět plány začít lákat své zákazníky a mluvit s nimi i přes sociální sítě. Navíc plánují zásadní rekonstrukci svých webových stránek.
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto: Radek Kalhous, MAFRA

České dráhy jsou zatím poslední z tuzemských železničních osobních dopravců, které nemají na Facebooku vlastní profil. Existují pouze neoficiální účty, o kterých firma ví. Zatím má účet pouze na Twitteru, kde informuje o mimořádnostech v dopravě, například o zastavení provozu. 

O zavedení facebookového profilu České dráhy uvažovaly už v dobách vedení Petrem Žaludou, po jeho odvolání však nakonec z plánů sešlo. Teď firma vytáhla plán na sociální sítě znovu a začala už hledat lidi, kteří by se o účet starali. 

„Oficiální facebookový profil zatím nemáme, využíváme ho jen pro speciální akce nebo produkty typu Junior program nebo Národní den železnice,“ řekl mluvčí Radek Joklík.

Firma zatím vymýšlí i strategii, co všechno bude na Facebook dávat a co tam hodlá řešit.

Hromosvod pro stížnosti i naštvané komentáře

Zkušenosti soukromých dopravců ukazují, že se z facebookového účtu často stává spíše kniha přání a stížností. Například na účtu Regiojetu se objevily poprvé fotky špinavých vagonů nebo informace o problémech s klimatizací. 

Právě na něco podobného se budou muset podle Jakuba Křenka, který má sociální média na starosti v agentuře Adison, připravit i České dráhy. „Minimálně zpočátku se profil pravděpodobně stane místem, kde se budou hromadit stížnosti. Ať už ty opodstatněné, se kterými lze něco udělat, tak třeba i obecně naštvané komentáře na to, že je lidem ve vlaku vedro,“ předpokládá.

V tom také vidí příčinu toho, proč jsou dráhy dosud mezi podobně velkými zákaznicky zaměřenými firmami určitou raritou, která na Facebooku aktivní není. Pokud se ale zaměstnanci drah budou komunikaci na sociální síti věnovat v dostatečném počtu, mohlo by to podle Křenka image značky posílit. „Tedy za předpokladu, že se nezaleknou a po několika týdnech účet nezruší,“ říká.

„Osobně jsem zrovna nedávno měl docela dobrou zkušenost s vyřízením žádosti přes telefonickou infolinku. Pokud budou i na Facebooku reagovat dostatečně rychle, bude to pro jejich zákazníky i pro ně samotné plus,“ dodává.

Zásadně se změní i web

České dráhy už loni dotáhly zpoždění s mobilními aplikacemi do chytrých telefonů. Spustily aplikaci Můj vlak, která funguje jako e-shop a současně vyhledávač spojení, ukazuje i aktuální zpoždění. Při přestupech uživatelé vědí, ze kterého nástupiště pojede vlak, který chtějí použít. 

Firma chystá současně po letech i zásadní proměnu webových stránek. Zaměřit se chce hlavně na usnadnění online prodeje jízdenek. „Chceme, aby byl přehlednější a víc prozákaznický,“ řekl Joklík. Podle něj spustí nový web v prvním čtvrtletí příštího roku. 

Podle serveru Marketing Sales Media získala zakázku na nové stránky agentura Symbio Digital. S tou už České dráhy spolupracovaly na designu mobilní aplikace. 

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vlaková souprava Locomore.
Český dopravce Leo Express vstupuje na německý trh. Koupil Locomore

Český dopravce Leo Express přebírá podle magazínu Spiegel berlínskou železniční společnost Locomore, která je v insolvenci. Jezdit bude na trase mezi Berlínem...  celý článek

Aerolinky Loganair svými stroji obhospodařují Skotsko včetně jeho ostrovů v...
Za 90 sekund je hotovo. Aerolinky s nejkratším letem světa budou nezávislé

Skotské aerolinky Loganair mají ve svém letovém řádu světovou kuriozitu - let, který trvá pouhých 90 sekund. Firma, která roky létala pro jiné, se chce...  celý článek

BMW Lipsko
Aut s hybridním motorem se Češi zatím bojí, chybí daňová podpora

Pouhé jedno procento ze všech prodaných aut v Česku jsou vozy s hybridním pohonem. Celkem se jich zatím letos prodalo 1605, což je více než za celý loňský rok,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.