Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


InterPantery jsou poruchové, rychlíky vyšší kvality zachraňují staré vozy

  10:29aktualizováno  10:29
České dráhy řeší další nepříjemnost s kvalitou vagonů od Škody Transportation. Kvůli závadám mají nedostatek rychlíkových jednotek InterPanter a musí je nahrazovat starými vozy. V jízdním řádu přitom mluví o rychlících vyšší kvality (Rx).

Soupravy InterPanter mají problémy, České dráhy musí místo nich nasazovat starší vozy. | foto: Tomáš Frait, MF DNES

Cestující na trase Praha - Brno můžou být v těchto dnech v rychlících nepříjemně překvapení. Musí opět vzít zavděk staršími vozy s koženkovými sedadly řad B a Bdt, které tam jezdily až do loňského roku, než je postupně nahradily nízkopodlažní a klimatizované jednotky InterPanter, které vyrábí Škoda Transportation.

Mluvčí Českých drah (ČD) Petr Štáhlavský potvrdil, že na rychlíkovou linku R19 Praha - Brno je nutné nasazovat jednu až dvě náhradní soupravy denně. „Je to kvůli vysokému správkovému stavu jednotek InterPanter, které mají na spojích jezdit,“ řekl Štáhlavský.

České dráhy disponují čtrnácti InterPantery, do provozu jich můžou nasadit jedenáct, v pátek až dvanáct jako posilu. V záloze mají tedy po většinu týdne tři jednotky. Jenže tento týden vypadá situace jinak.

„Nyní ale máme pět jednotek ve správkovém stavu. Závady jsou různého charakteru, mezi největší patří porucha na trakčním trafu hned u tří jednotek,“ dodal Štáhlavský.

Fotogalerie

ČD opravy řeší přímo s výrobcem a snaží se, aby se jednotky vrátily do provozu co nejdříve. Problém se týká přechodu mezi napájecími systémy. „Už jsme přijali dočasné opatření, aby se tyto závady nadále omezily. Místo automatického systému, který má zajistit přechod mezi trakcemi, zasáhne dočasně na přechodu napájecích systémů člověk,“ dodal.

„Tuto situaci intenzivně řešíme a plánujeme, že do konce týdne budou všechny jednotky v provozu,“ řekla mluvčí Škody Transportation Lubomíra Černá.

„Cestujícím InterPantery poskytují vysoký standard včetně klimatizace, bezbariérového nástupu, wi-fi připojení k internetu nebo elektrické zásuvky. Tyto služby samozřejmě lákají do vlaku nové cestující a naším zájmem je všem poskytnout vysoký komfort,“ dodal Štáhlavský. Za dočasné snížení komfortu se České dráhy zákazníkům omlouvají.

Nejde přitom o první problém. Už v létě měly jednotky například problém s rekuperací, závadu se ale už podařilo odstranit.

Problémy s novými vlaky se nevyhýbají ani jiným výrobcům. Například německý dopravce Mitteldeutscheregiobahn koupil od Alstomu vlaky Coradia Continental pro trať Drážďany - Hof. Část jednotek ale nejezdí a jsou nahrazeny autobusy nebo staršími vagony.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Kořenovská zubačka, ozubnicová lokomotiva T426.003
Chcete peníze od úřadu? Nesmíte nás kritizovat, vzkázal Liberecký kraj

Členové Železniční společnosti Tanvald nesmí kritizovat představitele Libereckého kraje a jeho společností. Je to zásadní podmínka krajské dotace 150 tisíc...  celý článek

Platit kartou bude v Liberci možné už i v autobusech (ilustrační snímek).
Pípnutí místo lístku. Češi se učí platit za jízdu kartou, nahradí i kupon

Česká veřejná doprava zažívá nenápadnou, ale rychlou revoluci. Čím dál častěji lidem k jízdě stačí bezkontaktní platební karta. Dopravci v nich vidí možnost,...  celý článek

Rychlostní spojení mezi prvním a třetím největším městem v Německu začali...
OBRAZEM: Berlín - Mnichov pod 4 hodiny. Vlaky v Německu výrazně zrychlí

Německou železniční dopravu čeká jedno z největších zrychlení v historii. Od prosincové změny jízdního řádu zkrátí díky dokončení posledního vysokorychlostního...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.