In-karta má být průkazka s čipovou technologií. Železnice ale na ni bude přecházet postupně. V prvních měsících tak budou klienti Českých drah dostávat papírovou kartu. Tu jim do podzimu dráhy vymění za klasickou čipovou.
Modifikace In-junior bude platná jeden rok, ve srovnání se současnou Junior kartou bude o sto korun levnější. Karta In-senior cenu nezmění - přijde na 600 korun za rok.
Dráhy výhledově počítají s tím, že karta bude mít mnohem širší užití než dnes. Na kartu by měla jít pořídit třeba i sleva do kina, při nákupu bot, nebo zájezdu cestovní kanceláře. Karta by časem měla začít sloužit jako elektronická peněženka. - více zde
Zpáteční jízdenky: zdražení i zlevnění
České dráhy od neděle také upravily pravidla pro výpočet slevy zpáteční jízdenky. Ta se již neliší podle jednotlivých pásem, ale dráhy stanovily jednotnou slevu - pět procent proti zákaznickému jízdnému. Cestování na některé vzdálenosti tak mírně podraží, na jiných zákazník vydělá.
Zlevnění může dosáhnout proti současnému stavu maximálně dvaceti korun. Zdražení by nemělo podle drah přesáhnout desetikorunu. "Například za obousměrnou cestu na trase Praha-Kralupy zaplatí cestující o tři koruny více, při cestě Praha-Ostrava však ušetří 6 Kč," uvedly dráhy v tiskové zprávě.
Pro ty, kteří se kupováním jízdenek vůbec nechtějí zabývat, připravily dráhy roční elektronickou jízdenku In-gold. Ta platí ve všech vlacích Českých drah. Bonusem za lístek, jehož cena podle drah odpovídá třem čtvrtletním síťovým jízdenkám, je cestování bez doplatku v první třídě a mezinárodní sleva Rail plus na evropských železnicích. Na cestu pendolinem si ale bude muset zákazník připlatit místenku za 200 korun. Karta vyjde na 22 tisíc korun, do konce května na 19 900 Kč.
Dráhy upravily i pravidla pro používání SONE+. Tuto jízdenku platnou v sobotu či neděli až pro pět cestujících bude nyní možné použít i pro některé tratě na Slovensku. Dosud s ní bylo možné cestovat v Česku, německém příhraničí a do nejbližších zastávek v Rakousku a Polsku. Její cena zůstává na 160 korunách pro osobní a 360 korunách pro ostatní vlaky s výjimkou EC a IC.