Podle vyhlášené zakázky na 12 vozů řady Bmto by měla přijít modernizace jednoho vagonu na 10 milionu korun. České dráhy ji vypsaly na základě požadavků pražského koordinátora dopravy Ropid.
Jde o modernizaci vozů vyrobených v roce 1976. České dráhy jich mají ve stavu celkem 32, kromě okolí Prahy jezdí ještě v Jižních Čechách a na Vysočině.
„Kompletně bude opraven interiér vozu a sedačky dostanou nové textilní čalounění v barvách Českých drah,“ vypočítává některé úpravy vozů mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský. Nově budou například v horním patře žaluzie proti slunci, objeví se nové zářivky, rekonstrukcí projde i WC, které dostane moderní uzavřený systém.
Cestující budou mít nově ve vozech LCD displeje, které budou informovat o směru a průběhu jízdy a následujících zastávkách, elektronické tabule budou i na bocích vlaků. Ve voze má být nově i dvacet zásuvek na dobíjení a připojení k internetu. Ve vagonech bude upraven také prostor pro uložení 8 jízdních kol. Úplnou rekonstrukcí projdou také dveře vozů, které budou nově ovládány tlačítky.
Až dosud České dráhy tyto vagony využívají prakticky jen o víkendu na tratě Posázavského pacifiku. Po rekonstrukci je chtějí nasadit i na hlavní příměstské tratě v okolí Prahy. Měly by nahradit starší elektrické jednotky, přezdívané pantografy nebo žabotlamy. Ty ještě stále jezdí ve špičkách jako doplněk City Elefantů.