„Vypsání dalších soutěží spadá do našeho plánu nabídnout krajům v případě uzavření smluv na zajištění dopravní obslužnosti po roce 2019 co nejrychleji moderní, bezbariérové vlaky vybavené audiovizuálním informačním systémem nebo wi-fi připojením k internetu,“ vysvětlil důvod zakázky v úterní tiskové zprávě generální ředitel podniku Pavel Krtek.
České dráhy počítají s objednávkou až šedesáti elektrických jednotek s kapacitou až dvou set čtyřiceti míst k sezení za zhruba 9,7 miliardy korun. Dalších šedesát vlaků pro sto dvacet cestujících by mělo být motorových a stát by měly kolem 5,1 miliardy korun. Nové vlaky by měly být nízkopodlažní a klimatizované, přičemž v obou případech může dopravce až tři jednotky spojit do jednoho vlaku a navýšit jejich kapacitu.
Příprava na větší liberalizaci železnice
České dráhy se objednávkou připravují na otevírání železničního trhu. Vedle této soutěže v současnosti vrcholí výroba devíti elektrických jednotek RegioPanter pro Plzeňský kraj, které budou uvedeny do provozu na přelomu letošního a budoucího roku.
Éra žabotlamů končí, vydaly se na poslední jízdu do depozitáře |
Nedávno státní dopravce objednal také padesát osobních vozů, které mají zajistit provoz na lince Praha–Brno–Bratislava–Budapešť.
V současnosti probíhají také soutěže na dodávku vlaků pro regionální spoje na Kladensku nebo v Moravskoslezském kraji.