Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


166 tisíc korun za každý den. Arbitráž o lokomotivy ještě nekončí

  15:59aktualizováno  15:59
České dráhy doplatily minulý týden tři čtvrtě miliardy korun Škodě Transportation za prohranou arbitráž. Firma navíc žádá přes dvacet milionů korun jako úrok z prodlení. Je to denně zhruba 166 tisíc korun.

Lokomotiva Škoda 380. | foto: Škoda Transportation

„Tyto peníze jsme ještě nezaplatili. Řešíme způsob výpočtu tohoto úroku,“ vysvětlil předseda představenstva Pavel Krtek.

V porovnání s celkovou sumou přes 1,2 miliardy jde v podstatě o drobné. Úroky zaplacením zbývající tři čtvrtě miliardy korun dál nenabíhají.

Krtek při prezentaci hospodářských výsledků v pondělí uvedl, že aktuálně nejsou České dráhy ochotny přistoupit na mimosoudní vyrovnání se Škodou Transportation a budou se o výsledek arbitráže soudit. „Současná nabídka není taková, abychom přijali dohodu o narovnání,“ řekl Krtek. U soudu ČD napadly jako samotný výsledek rozhodčího řízení, tak podjatost jednoho z arbitrů.

Prohraná arbitráž o lokomotivy výrazně zvýšila loňskou ztrátu Českých drah. České dráhy nejprve s platbou zbytku otálely, nakonec ale daly na doporučení právníků a peníze zaplatily. „Máme posudky, že by to mohlo ohrozit i splatnost našich dluhů, proto jsme zaplatili,“ dodal Krtek. Prohrané peníze podle něj prodlouží dobu, kdy České dráhy splatí své dluhy (více čtěte zde).

Objevují se přitom hlasy, že České dráhy peníze zatím nemusely posílat. „Představenstvo Českých drah zaplatilo zbylou částku Škodě Transportation z důvodů obav, že způsobí škodu velkého rozsahu z nabíhajících úroků z nezaplacené částky. Já s jejich postupem nesouhlasím, ale chápu, že je Škoda Transportation vyděsila osobní odpovědností,“ říká ministr dopravy Dan Ťok (za ANO).

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Autobusy Flixbus a Regiojet
Jako ve vzduchu. Autobusy přecházejí na pohyblivé ceny po vzoru letadel

Cenový boj mezi autobusovými dopravci začíná. Žluté autobusy RegioJetu snižují své ceny na šesti linkách, kde jim nově začínají konkurovat zelené autobusy...  celý článek

BMW Lipsko
Aut s hybridním motorem se Češi zatím bojí, chybí daňová podpora

Pouhé jedno procento ze všech prodaných aut v Česku jsou vozy s hybridním pohonem. Celkem se jich zatím letos prodalo 1605, což je více než za celý loňský rok,...  celý článek

Novými značkami se na dálnici u Větrného Jeníkova musí šoféři řídit od
Do opravy D1 se poprvé pustí Kazaši s Italy s cenou 146 milionů za kilometr

Dálnici D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem opraví sdružení tvořené italskou firmou Toto Costruzioni Generali, kazašské SP Sine Midas Stroy a české stavební...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.