Obnovení provozu pendolin na trase do Košic potvrdil mluvčí Českých drah Petr Štáhlavský. „Bude ukončena vyvazovací oprava šesté jednotky,“ vysvětlil Štáhlavský.
České dráhy zavedly provoz pendolin do Košic loni v prosinci, po červencové tragické nehodě ve Studénce však přišly o jednu ze sedmi jednotek. Kvůli tomu, že šestá byla na velké opravě, musely České dráhy zrušit spojení do Košic pendolinem.
Podle slovenského Denníku N, který o obnovení provozu pendolin na Slovensku informoval jako první, je za rychlým návratem pendolina především tlak slovenského dopravce. Důvodem je konkurenční boj na lince Praha - Košice, který běží už prakticky rok. Na trase jezdí kromě ČD ještě Leo Express a RegioJet. Nasazení pendolina zkrátilo cestu téměř o hodinu.
České dráhy ani ZSSK neuvedly, jak se vlak financuje na slovenské straně. V Česku jede jako spoj SuperCity bez dotace na komerční riziko. „Provoz těchto vlaků je zabezpečený ve smyslu mezinárodních dohod mezi Slovenskou a Českou republikou, kde se započítá vzájemná reciprocita všech výkonů obou dopravců,“ uvedla mluvčí ZSSK Zuzana Červená.
Provoz pendolin do Košic je zanesen i v návrhu příštího jízdního řádu. V něm počítá s každodenním nasazením nočních vlaků do Košic také soukromý RegioJet, který dosud jezdí jen v některé dny.