Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kožené sedačky, lepší signál i dětské kino. Pendolina omladí interiéry

  12:59aktualizováno  12:59
České dráhy omladí vnitřek svých nejrychlejších vlaků. Pendolina mají po více než desetiletém provozu projít zásadní proměnou interiéru. Dopravce ve středu plán definitivně potvrdil, v příštích týdnech na úpravy vypíše soutěž. České dráhy do nich chtějí investovat 168 milionů korun.

V první třídě pendolina přibudou kožené sedačky. | foto: Rosťa Jančar, Technet.cz

Důvodem revitalizace interiéru je míra opotřebení souprav. Každá z nich od nasazení na české koleje najela už přes tři miliony kilometrů.

Kompletní proměna čeká například sedačky, všechny dostanou nové čalounění. V první třídě bude nově namísto látkových potahů také kůže. Dosud se první třída lišila sezením od druhé jen barvou sedačky. Podlahy ve všech vozech budou nově pokryty koberci, což dosud nabízela jen první třída.

Fotogalerie

„Úpravy určitě přispějí k příjemnějšímu prostředí pro cestující a zvýší se také zvuková pohoda uvnitř vozu,“ říká František Bureš, člen představenstva Českých drah. Po vzoru railjetu má v každém vlaku také přibýt dětské kino.

Velké změny by měly poznat cestující i při telefonování. To je na české železnici stále značně obtížné, nejen kvůli často slabému signálu podél tratí. České dráhy dají do pendolin GSM opakovače, které mají umožnit lepší příjem signálu uvnitř vozu.

„Bude to poprvé, kdy takové zařízení bude instalované v českých vlacích. Očekáváme, že je ocení především obchodní klientela, která ve vlaku pracuje,“ dodal Bureš.

Nový má být i audiovizuální informační systém, přibudou také zásuvky s konektory USB na dobíjení drobné elektroniky. Změna je plánovaná také u osvětlení, kde dojde k náhradě zářivek LED technologií s možností lepší regulace intenzity.

Velkou revitalizací projde také bistrovůz, včetně rozsáhlejší výměny gastronomické technologie. Novinkou by měly být také elektrické čističe obuvi. Pendolino je prvním vlakem u nás a jedním z mála v Evropě, který tuto praktickou službu nabídne. V současnosti se v jedné ze souprav (ve voze číslo 6) už takové zařízení testuje.

Modernizace se zatím nebude týkat vnějšího vzhledu. České dráhy i nadále počítají s tím, že vozy zůstanou ve stejném barevném schématu jako dosud a neplánují, že by pendolina přetřely do modro-bílého korporátního nátěru od Studia Najbrt.

Autor:


Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.