Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Dráhy přesvědčily věřitele, půjčí jim levněji téměř 11 miliard

  15:00aktualizováno  15:00
Českým drahám výrazně zlevní jejich dluhy. Novou emisí dluhopisů v hodnotě 400 milionů euro (téměř 11 miliard korun) mají ročně ušetřit stamiliony korun na úrocích.

Ilustrační foto. | foto: Profimedia.cz

České dráhy úspěšně vydaly sedmileté eurové dluhopisy se splatností sedmi let a s kupónem 1,875 % ročně. To je výrazně méně, než kolik platily dosud: poslední emise eurobondů byla úročena 4,5 %.

Rozdíl v úrocích znamená podle firmy, že na nich ročně ušetří až 213 milionů korun. „Využili jsme příznivé situace na trhu a dosáhli jsme na skvělé podmínky,“ hodnotí aktuální emisi předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Pavel Krtek.

Podle něj poptávka po drážních dluhopisech výrazně převýšila nabídku. „Zájem investorů o naše eurobondy byl dvaapůlkrát větší než objem, který jsme chtěli vydat. Je to projev důvěry trhu, kterou musíme dál prohlubovat,“ dodal Krtek.

Vydání dluhopisů předcházelo zlepšení ratingu od agentury Moody ́s. To přišlo v době, kdy firma prohrála arbitráž se Škodou Transportation, kvůli které musela firma posunout plán na snižování zadlužení. To přesahuje 30 miliard korun. Nové dluhopisy použije firma na splacení starých druhů.

Manažery emise byly Citigroup Global a Société Générale. Vydané dluhopisy budou, obdobně jako předchozí dvě emise eurobondů z roku 2011 a 2012, kotovány na Lucemburské burze. Většinu vydaných eurobondů Českých drah nakoupili asset manažeři (69 %) a banky (21 %). Zbývajících 10 % pak pojišťovny, penzijní fondy a ostatní. Více než polovina investorů je z Německa a Rakouska, 12 % z České republiky, 10 % z Velké Británie, 10 % z Francie, 5 % ze Švýcarska a 11 % z dalších evropských zemí.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

BMW Lipsko
Aut s hybridním motorem se Češi zatím bojí, chybí daňová podpora

Pouhé jedno procento ze všech prodaných aut v Česku jsou vozy s hybridním pohonem. Celkem se jich zatím letos prodalo 1605, což je více než za celý loňský rok,...  celý článek

Největší železniční dopravci v Česku. České dráhy, RegioJet a Leo Express.
Dopravci se snaží udržet odcházející strojvedoucí, zvyšují jim mzdy

Dopravci na železnici bojují s nedostatkem strojvedoucích, udržet ve svých službách se je proto snaží i zvyšováním mezd. Například RegioJet přidal...  celý článek

Novými značkami se na dálnici u Větrného Jeníkova musí šoféři řídit od
Do opravy D1 se poprvé pustí Kazaši s Italy s cenou 146 milionů za kilometr

Dálnici D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem opraví sdružení tvořené italskou firmou Toto Costruzioni Generali, kazašské SP Sine Midas Stroy a české stavební...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.