„Požár zasáhl střešní odporník, zítra se uskuteční komisionální prohlídka a po ní bude zřejmé, kdy se uvedené pendolino vrátí do provozu,“ řekla mluvčí Radka Pistoriusová.
Část vlaků kategorie SuperCity tak musely České dráhy nahradit kategorií InterCity, většinou jde o jeden pár spojů. U prvních spojů neumožnil dopravce rezervaci do druhé třídy, teď je už spoj veden jako povinně místenkový, ale bez vyšší ceny za rezervaci, která u Pendolina bývá obvyklá.
Náhradní soupravy jsou složené většinou ze tří až čtyř vozů druhé třídy a jednoho s první třídou, na úterý je například plánován i restaurační vůz. Jízdní doba zůstává stejná.
České dráhy vlastní sedm jednotek pendolino, ale aktuálně mají podle Pistoriusové jen čtyři. Jedna ze souprav je na velké opravě v Itálii po nehodě ve Studénce před dvěma lety, u druhé začala velká modernizace interiéru. U třetí se zatím čeká, jak náročná bude oprava. České dráhy počítají s tím, že se pendolino vrátí na koleje ve středu.
Pendolino poničené při srážce ve Studénce míří na opravu (říjen 2016):
20. října 2016 |