"Prodáváme objekty, které nepotřebujeme ke své činnosti a zatěžují nás," řekl iDNES.cz mluvčí Petr Šťáhlavský. Nepotřebné nemovitosti dráhy prý prodávají nepřetržitě už od svého vzniku. Každý měsíc dozorčí rada na své schůzi projednává balík prodejů těchto objektů, a jednotlici, firmy či obce od nich nadbytečné nemovitosti kupují.
"V objektech jsou například různá nevyužívaná skladiště, boudy, apod., nelze si pod tím představovat nádraží," dodal Šťáhlavský.
K prodeji je podle ČTK určeno například asi 470 bytových domů, administrativních budov v centrech krajských měst nebo průmyslových nemovitostí v nádražních areálech. Většinu položek ale tvoří drobné pozemky či budovy, jako jsou nádražní boudy, nevyužívaná skladiště nebo nákladové rampy. Má jít vesměs o zanedbané stavby bez větší hodnoty.
Dráhy si chtějí ponechat jen budovy, které bezprostředně souvisejí s provozem vlaků. V majetku podniku tak zůstane všech 991 nádraží. I ty však projdou velkou proměnou, především za peníze z prodeje ostatního majetku.