Dráhy do Polska půjčí jednu z nejrozšířenějších elektrických lokomotiv v Česku, která se vyráběla v osmdesátých letech a ještě několik let na začátku devadesátých let. Stroje s přezdívkou Peršing dnes jezdí hlavně na nekoridorových tratích, protože dosahují rychlosti maximálně 120 kilometrů v hodině.
Po Polsku budou jezdit lokomotivy pod jiným názvem. Polský dopravce přidělí strojům různá ženská jména, například Oliwia, Zosia či Agata.
Informaci jako první přinesl polský specializovaný server Rynek Kolejowy, mluvčí drah Petr Šťáhlavský obchod potvrdil.
Cenu však žádná ze stran neuvedla. Podle serveru jde o 26 milionů zlotých, tedy více než 150 milionů korun. "S dopravci v Polsku jsme spolupracovali i v dalších oblastech, například v minulosti jsme půjčovali dopravci Koleje Slaskie deset osobních vozů," dodal Šťáhlavský. Už dnes lokomotivy 163 do Polska často zajíždí.
Lokomotivy musí před dodáním do Polska projít ještě drobnými úpravami kvůli polským železničním normám. Změny provádí dráhy ve své firmě DPOV Přerov.