Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


České dráhy pustí na koleje nové vlaky, nejdřív v severních Čechách

  14:59aktualizováno  14:59
České dráhy chtějí za dva roky nasadit v Ústeckém kraji zcela nové vlaky. "V příštím roce vypíšeme výběrové řízení a o rok později by první soupravy mohly vyjet," řekl iDNES.cz mluvčí společnosti Petr Šťáhlavský. Dráhy chtějí pro kraj nakoupit celkem 15 nových vozů, po celé zemi by se jich pak měly prohánět desítky.

Vizualizace možného vzhledu nových moderních nízkopodlažních souprav. | foto: České dráhy

Nákup nových vozů zapadá podle Štáhlavského do plánů Českých drah obnovit postupně celý vozový park.

"Deset let se do modernizace prakticky neinvestovalo, teď se to mění. Na Ústecku se s modernizací začalo loni a přišla na několik stovek milionů korun. Další část modernizace, do níž spadá i nákup nových souprav, přijde na dvě miliardy," popsal mluvčí.

Nové vlaky budou bezpečnější

Nové nízkopodlažní vozy, které by se na přelomu let 2010 a 2011 měly objevit poprvé na Šluknovsku, budou mít polstrované sedačky a budou vybaveny klimatizací.

"Nové soupravy nabídnou cestujícím nejen příjemnější interiér, ale především umožní snadné cestování vozíčkářům, maminkám s kočárky, starším lidem i cyklistům," říká náměstek generálního ředitele Českých drah pro osobní dopravu Antonín Blažek.

Podle něj bude jízda těmito vlaky také bezpečnější, protože dveře budou za jízdy blokovány a budou ovládány tak, aby cestující nemohl vystoupit například na opačnou stranu, kde by mohl jet jiný vlak.

parametry nových vlaků

Vizualizace možného vzhledu nových moderních nízkopodlažních souprav.Elektrický vlak:
nízkopodlažní;
kapacita cca 238 míst k sezení;
rychlost 160 km/h;
bezbariérové WC;
prostory pro přepravu kočárků, jízdních kol a objemných zavazadel.

Vizualizace možného vzhledu nových moderních nízkopodlažních souprav.Motorový vlak:
nízkopodlažní;
kapacita cca 120 míst k sezení;
rychlost 120 km/h;
bezbariérové WC;
prostory pro přepravu kočárků, jízdních kol a objemných zavazadel.

České dráhy plánují nakoupit celkem 15 souprav. Osm nových motorových vozů by mělo jezdit například na tratích Děčín - Rumburk, Rumburk - Dolní Poustevna a dále do Německa a případně až do Děčína.

Sedm elektrických souprav bude jezdit například na trati Děčín - Ústí nad Labem - Most - Kadaň.

Další soupravy by se pak měly objevit po celé republice. "Pro další kraje se budou vypisovat nové tendry, nicméně předpokládáme, že nakonec nakoupíme pro celé Česko desítky vlaků, které vyhrají právě v Ústeckém kraji," doplnil Šťáhlavský.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Soukromí železniční dopravci Leo Express a RegioJet (ilustrační snímek)
Máme zájem i o lokálky, řekli soukromí dopravci čtenářům iDNES.cz

České železnice nejsou již téměř deset let doménou státního monopolu Českých drah. Dva největší soukromí dopravci RegioJet a Leo Express přepraví ročně miliony...  celý článek

BMW Lipsko
Aut s hybridním motorem se Češi zatím bojí, chybí daňová podpora

Pouhé jedno procento ze všech prodaných aut v Česku jsou vozy s hybridním pohonem. Celkem se jich zatím letos prodalo 1605, což je více než za celý loňský rok,...  celý článek

Ilustrační snímek
Češi čekali na let Travel Service v Itálii 16 hodin, další uvázli v Hurghadě

Na italském letišti Lamezia Terme uvízly v pátek desítky turistů cestovních kanceláří Fischer a Exim Tours kvůli poruše letadla Travel Service. Odlet byl...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.