K vidění byla už například v Budějovicích, Pardubicích, Ústí nad Labem či ve Zlíně. Regionova vznikla rekonstrukcí stávajících malých motorových vozů, vyrobených mezi lety 1974 a 1982. Souprava se skládá ze dvou vozů spojených kloubem.
„Největší důraz se klade na pohodlí cestujících, to byla největší slabina starého vozu,“ uvedl Roman Moravčík z ČD. Regionova má výrazně zvýšit přepravní komfort na regionálních tratích, usnadnit nástup invalidů i cestujících s kočárky a jízdními koly.
Polovina nástupního prostoru soupravy má sníženou podlahu. Jsou v ní pohodlná čalouněná sedadla s vysokými opěradly. Ve vozech je prostorná toaleta s přihřívanou vodou a uzavřeným okruhem, takže již nic nepadá na koleje.
Uvnitř vozu je i dostatečný prostor pro stojící cestující. Celkem je ve vlaku 84 míst k sezení a 105 k stání. Samozřejmostí jsou i digitální transparenty s označením směru jízdy, tablo informující o názvech zastávek i jejich akustické ohlašování.
Nový vlak chválí i strojvedoucí. „Jezdí se s ní parádně. Řízení této soupravy se vůbec nedá srovnat se starými motorovými vozy řady 810. Z nich jsou převzaty skříně a podvozky. Motory jsou silnější, převodovka je podstatně lepší,“ řekl jeden z nich.
Jedna jednotka Regionova stojí dvacet milionů. České dráhy jich chtějí v příštím roce zakoupit dvacet kusů, další stovka má být dodána během příštích čtyř let.