Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


České dráhy se vracejí ke kleštím. U průvodčích mají nahradit razítka

  13:48aktualizováno  13:48
Průvodčí státních Českých drah by se po osmi letech mohli vrátit ke kleštím pro označování jízdenek. V současnosti dopravce testuje kleště, které na rozdíl od minulosti kromě proděravění jízdenky také vyznačí datum a číslo vlaku. Důvodem je podle drah lepší znehodnocení dokladu.
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto: Jiří Bervida, MAFRA

Do začátku 90. let se na drahách používaly kleště, které jízdenku pouze proděravěly. Po nich přišly kleště, které jen označily datum a číslo vlaku. Později je nahradila modernější razítka. Nyní, po osmi letech, by mohla přijít opět změna.

„Jedná se o zkušební, testovací provoz. Smlouva na nákup kleští dosud uzavřena nebyla, proto se v tuto chvíli nelze vyjádřit k přesnému termínu a počtu kleští ani ceně,“ říká mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský. Kleště od výrobce ZIFA nyní dráhy testují na mezistátních vlacích, například v jednotkách railjet.

Nové kleště na jízdenky vyznačují datum, číslo vlaku a zároveň je proděravějí. Důvodem, proč by měly nahradit razítka, je podle drah kvalitnější označení jízdenky a její lepší znehodnocení.

Podvádět nebude tak snadné

„Kleště mají především zajistit kvalitní označení jízdenky tak, jak to aktuálně užívaná razítka nedovolují. Je to dáno i nejnovějším vývojem technologií a používaných materiálů pro tisk jízdenek, které se v době zavádění razítek nepoužívaly, například termocitlivý papír,“ vysvětlil Šťáhlavský.

Razítka navíc neumožňují vždy kvalitní otisk v celé ploše, z nových materiálů se totiž otisk snadněji stírá. Především u mezistátních jízdenek je přitom prostor pro označení razítkem malý.

V případě nákupu kleští jimi budou nejdříve vybaveni průvodčí v mezistátních a v dálkových vlacích. Teprve poté se dostane na regionální spoje. Kleště namísto razítek k označení jízdenek doporučuje také dobrovolné sdružení drážních a policejních organizací COLPOFER (Collaboration des services de police ferroviaire et de sécurité).

Autor:


Témata: České dráhy


Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Od srpna bude možné v pendolinu platit kartou, další vlaky mají následovat

V některých vlacích Českých drah budou moci cestující od srpna zaplatit za jízdenku kartou. Služba bude nejdříve dostupná v pendolinech, postupně se má...  celý článek

Stavba Gotthardského železničního tunelu.
Protunelované Česko zrychlí železniční dopravu. Kde všude se má razit?

Dopravu na tuzemských železnicích zrychlí nové tunely, jaké dosud Česko nevidělo. Jako první přijde na řadu čtyřkilometrový tunel Ejpovice u Rokycan. Podle...  celý článek

Lokomotiva EffiShunter
České dráhy nakoupí nové lokomotivy za čtvrt miliardy, dodá je CZ Loko

Dvanáct nových posunovacích lokomotiv koupí České dráhy. Za 238,9 milionu korun je dopravci dodá společnost CZ Loko. Vyplývá to z údajů ve věstníku veřejných...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.