Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Dráhy shánějí další lokomotivy, hledají náhradu za „lachtany“

  11:06aktualizováno  11:06
České dráhy se odklánějí od tradičního nákupu nových lokomotiv a místo toho plánují častější pronájmy. Tento týden kromě soutěže o stroje schopné jet až dvousetkilometrovou rychlostí na tratích do Německa a Rakouska, začal dopravce hledat i náhradu za dosluhující „lachtany“.

České dráhy dosud pro posun používají hlavně lokomotivy řady 714, které vznikly modernizací starších strojů 735 v devadesátých letech. | foto: České dráhy

České dráhy (ČD) v soutěži hledají firmu, která jim dodá na deset let deset lehkých posunovacích lokomotiv. Mají nahradit staré a dnes už neefektivní stroje řady 714 přezdívané „lachtan“, které vznikly v devadesátých letech modernizací řady 735. „Dnes jsou již dávno za hranou své životnosti. Pokud bychom je chtěli dál provozovat, vyžadovaly by totální rekonstrukci,“ řekl člen představenstva František Bureš.

České dráhy odhadují cenu desetiletého pronájmu všech deseti strojů na 220 milionů korun. Výměnou ale firma počítá s tím, že ušetří stovky milionů korun díky tomu, že jejich provoz bude levnější a sníží se i rozpočet na údržbu.

ČD plánují ze svého vozového parku postupně vyřazovat staré a nehospodárné posunovací lokomotivy, jejichž provoz je díky zastaralé technologii a konstrukci mnohonásobně dražší než u moderních, lehčích a dnes již i levnějších strojů.

„Ušetříme také snížením vlastního počtu těchto lokomotiv a jejich záloh, protože nové samozřejmě dosahují stoprocentní provozuschopnosti a spolehlivosti,“ dodal Bureš.

Posunovací lokomotivy jsou hlavním byznysem tuzemské společnosti CZ Loko, která je i úspěšně vyváží. Nedávno získala velkou zakázku například na pro provoz na vlečce ostravského ArcelorMittalu. Zájem se dá ale očekávat i od zahraničních výrobců.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vlaková souprava Locomore.
Český dopravce Leo Express vstupuje na německý trh. Koupil Locomore

Český dopravce Leo Express přebírá podle magazínu Spiegel berlínskou železniční společnost Locomore, která je v insolvenci. Jezdit bude na trase mezi Berlínem...  celý článek

Největší železniční dopravci v Česku. České dráhy, RegioJet a Leo Express.
Dopravci se snaží udržet odcházející strojvedoucí, zvyšují jim mzdy

Dopravci na železnici bojují s nedostatkem strojvedoucích, udržet ve svých službách se je proto snaží i zvyšováním mezd. Například RegioJet přidal...  celý článek

Boeing 737 společnosti ČSA
Stále více Čechů létá z Ruzyně do Itálie, tradiční Frankfurt naopak padá

Miláno už není pro Čechy jen centrem nákupů, ale i východištěm do italských hor a jezer. Více se létá také do Říma, díky čemuž hlásí Letiště Václava Havla...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.