Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

České dráhy opět vybírají „hospodského“ pro jídelní vozy. Na šest let

  9:33aktualizováno  9:33
Po necelých třech letech musí České dráhy znovu vybírat firmu, která poskytuje na palubách jejich vozů cateringové služby. Na rozdíl od současné smlouvy bude nový kontrakt delší. Dodavatel bude mít jistotu provozu šest let.

(ilustrační snímek) | foto: České dráhy

České dráhy (ČD) už vypsaly soutěž, zatím v ní ale tají detaily, jak velká zakázka to bude a co všechno budou požadovat. Zveřejnily pouze kvalifikační požadavky a délku kontraktu. „Další podrobnosti po dobu výběrového řízení nebudeme poskytovat, abychom nenarušili jeho hladký průběh,“ uvedl mluvčí Českých drah Petr Štáhlavský.

Dosavadní kontrakt se společností JLV uzavřely ČD na konci roku 2012. Smlouva ještě běží, ale je nastavena tak, že skončí, až dopravce vyčerpá celkovou částku uvedenou ve smlouvě. Ta je 258 milionů korun. Vzhledem k rozšíření cateringu například do nových railjetů se peníze vyčerpaly dříve, než firma původně předpokládala.

„Zájem budeme určitě mít,“ potvrdil obchodní ředitel JLV Jan Valeš. Dopravce má ve firmě minoritní podíl. Podle Valeše je dobré, že smlouva bude na delší dobu. „Je to určitě výhodnější z hlediska plánování investic,“ dodal. V minulé soutěži byli pouze dva zájemci - kromě JLV ještě francouzský Newrest.

Nástupce někdejších Jídelních a lůžkových vozů občerstvuje cestující ve vlacích Českých drah už 55 let.

Autor:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.