Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


O tendr za víc než šest miliard nebyl zájem, České dráhy ho zrušily

  17:17aktualizováno  17:17
České dráhy zrušily obří zakázku na vybavení lokomotiv evropským zabezpečovacím zařízením za víc než šest miliard korun. Důvodem bylo to, že se nepřihlásil žádný uchazeč, řekl v pondělí mluvčí dopravce Radek Joklík.

Ilustrační snímek | foto: České dráhy

Podobnou zakázku na nákup elektronických zařízení, která umí zastavit vlak například v případě chyby strojvůdce, ze stejných důvodů nedávno zrušila dceřiná firma Českých drah ČD Cargo. Ta plánovala za zabezpečovače pro své lokomotivy utratit 3,7 miliardy korun.

Boule na hlavě zastavila vlaky. Vyšetřovali to jako „mimořádnou událost“

Jednotný evropský zabezpečovací systém ETCS umožňuje například včasné zastavení vlaků před návěstím stůj i bez zásahu strojvedoucího. Umí také snížit rychlost vlaku před jízdou do odbočky nebo před snížením traťové rychlosti.

ETCS se postupně buduje na českých páteřních komunikacích, celkem má tímto systémem být vybaveno 2000 kilometrů nejvýznamnějších železničních tratí. Jeho předchůdcem jsou národní zabezpečovací systémy, vlaky jedoucí napříč různými zeměmi tak musí být vybaveny zabezpečovači pro dané země.

Dopravce nyní plánuje vypsat nové výběrové řízení. „V rámci přípravy zadávacích podmínek vyhodnocujeme i možné důvody, proč žádný z uchazečů nepodal nabídku,“ uvedl Joklík. České dráhy zvažují možnost využít takzvané tržní konzultace, aby se neopakovala situace, kdy se nikdo nepřihlásil.

Na pořízení ETCS mohou České dráhy čerpat dotace z evropských fondů, čas na dokončení projektu je stanoven do konce listopadu 2020.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Aerolinky Loganair svými stroji obhospodařují Skotsko včetně jeho ostrovů v...
Za 90 sekund je hotovo. Aerolinky s nejkratším letem světa budou nezávislé

Skotské aerolinky Loganair mají ve svém letovém řádu světovou kuriozitu - let, který trvá pouhých 90 sekund. Firma, která roky létala pro jiné, se chce...  celý článek

Noční Tokio.
Přímý let Tokio - Praha do roku 2020? Hlavní město chce více turistů

Vedení hlavního města usiluje o zřízení přímé letecké linky mezi Prahou a Japonskem. Chce tak zvýšit počet japonských turistů v české metropoli. V pondělí to...  celý článek

Dlouhý vlak do Rumunska
VIDEO: Půlkilometrový vlak RegioJetu se vydal na cestu do Rumunska

Soukromý dopravce RegioJet vypravil v úterý v podvečer svůj nejdelší vlak v historii. Souprava míří do rumunského Eibentálu, kam veze více než tisíc hudebních...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.