Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Části poničeného pendolina se vracejí na koleje. Jako záloha pro opravy

  16:00aktualizováno  16:00
České dráhy vymyslely způsob, jak nenechat zahálet v depu velkou část poškozeného pendolina, které je odstavené od tragické červencové nehody ve Studénce. Na opravy budou využívat pět vozů, které jsou jen lehce poškozené. Postup ještě musí schválit Drážní úřad.

Poničené pendolino odstavené v depu v Bohumíně. (23. července 2015) | foto: Adolf Horsinka, MAFRA

Zaměstnanci pražského depa tento týden poprvé rozpojili celou jednotku na jednotlivé vagony a dva vozy připojili ke zbývajícím pěti u jiné soupravy pendolina. Ta prochází takzvanou vyvazovací opravou, která je plánovaná a musí jí postupně projít během dvou let všech šest zbývajících jednotek. Dvoudenní test ukázal, že vlak spojených z vozů dvou souprav, je plně funkční.

Pro České dráhy je to dobrá zpráva. Zatímco dosud musí na zhruba tříměsíční opravu celá jednotka, teď bude probíhat oprava po jednotlivých vozech. „Jde o to, aby tato doba byla co nejkratší, abychom cestujícím mohli poskytnout komfort, na který jsou ve spojích pod produktovou značkou SC Pendolino zvyklí,“ vysvětlil člen představenstva Českých drah (ČD) odpovědný za úsek osobní dopravy Michal Štěpán.

Fotogalerie

Až do červencové nehody nemusely ČD tento problém řešit. Běžně měly v provozu šest jednotek a sedmá byla záložní i pro podobné opravy. Teď už ale zálohu nemají. Zapojení vozů z poničené soupravy může zkrátit dobu nasazení náhradní soupravy ze 100 dní na zhruba 20.

„Ověřili jsme si tím, že po poškození části sedmé jednotky nemusíme kvůli vyvazovací opravě odstavit na dva měsíce celý další vlak, ale stačí, když postupně opravíme jednotlivé vozy a teprve na závěr vše dokončíme na ucelené jednotce,“ popisuje postup člen představenstva ČD odpovědného za úsek techniky, servisu a majetku František Bureš.

České dráhy zatím čekají na stanovisko italského výrobce Alstom, jak bude probíhat oprava nejvíce poničených částí. Podle mluvčího drah Radka Joklíka ho má výrobce dodat do konce měsíce.

Při střetu pendolina a kamionu, který vjel na trať navzdory červenému výstražnému světlu, zemřeli tři cestujících. Dalších 18 lidí bylo zraněno (vše o nehodě čtěte zde).

Odstavené pendolino v depu (23. července 2015):

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Dlouhý vlak do Rumunska
VIDEO: Půlkilometrový vlak RegioJetu se vydal na cestu do Rumunska

Soukromý dopravce RegioJet vypravil v úterý v podvečer svůj nejdelší vlak v historii. Souprava míří do rumunského Eibentálu, kam veze více než tisíc hudebních...  celý článek

Boeing 737 společnosti ČSA
Stále více Čechů létá z Ruzyně do Itálie, tradiční Frankfurt naopak padá

Miláno už není pro Čechy jen centrem nákupů, ale i východištěm do italských hor a jezer. Více se létá také do Říma, díky čemuž hlásí Letiště Václava Havla...  celý článek

Noční Tokio.
Přímý let Tokio - Praha do roku 2020? Hlavní město chce více turistů

Vedení hlavního města usiluje o zřízení přímé letecké linky mezi Prahou a Japonskem. Chce tak zvýšit počet japonských turistů v české metropoli. V pondělí to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.