Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dráhy uspěly, zablokovaly soutěž na rychlíky. Navzdory svému majiteli

  12:02aktualizováno  12:02
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zakázal předběžným opatřením ministerstvu dopravy uzavření smlouvy s vítězem soutěže na provoz rychlíků mezi Plzní a Mostem. Stalo se tak na základě žádosti Českých drah, které se snaží zatím všemi možnými soutěžemi další tendr na provoz rychlíků zablokovat.

Nádraží v Plzni. | foto: Ladislav Němec, MAFRA

„Ve správním řízení zahájeném na návrh Českých drah jsme vydali rozhodnutí, jímž bylo uloženo předběžné opatření spočívající v zákazu uzavřít smlouvu,“ potvrdil předseda ÚOHS Petr Rafaj.

České dráhy nabídly v soutěži výrazně vyšší cenu než konkurence. Zatímco nejlevnější nabídka GW Train Regio byla na 74 korunách, České dráhy požadují za každý kilometr více než sto korun.

Stát může pokračovat v hodnocení nabídek, s případným vítězem ale nesmí uzavřít zatím smlouvu. To nahrává Českým drahám, které na trati rychlíky provozují dosud: pokud se nepodaří vítěze vybrat včas, stát bude muset bez soutěže smlouvu prodloužit.

Obstrukce drah se nelíbí ani ministerstvu

Letos jde o druhou soutěž na provoz vlaků v Česku, obě skončily u antimonopolního úřadu. Na jaře začala soutěž na provoz šumavských lokálek, kde vše běží podle stejného scénáře: České dráhy byly dražší a soutěž napadly u ÚOHS a získaly tak další čas, aby nenastoupil soukromník.

Postup Českých drah se přitom nelíbí ani jejich majiteli, ministerstvu dopravy. „Máme zájem, aby soutěž řádně doběhla a byl vybrán vítězný uchazeč. S námitkami ČD se neztotožňujeme, v tomto smyslu jsme dali i podrobné vyjádření k ÚOHS,“ řekl mluvčí ministerstva Tomáš Neřold.

„Vnímáme určité pochybnosti o správnosti zadání k nabídkovému řízení na linku Plzeň - Most, spočívající především v kritériích, která podle nás neumožňují připravit uchazečům srovnatelné nabídky,“ vysvětlil důvody námitek mluvčí Českých drah Radek Joklík.

Autor:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.