Letos by podle e-shopů měly tržby nadále růst.

Letos by podle e-shopů měly tržby nadále růst. | foto: Profimedia.cz

České e-shopy chtějí vyšší zisk, zkvalitní marketing a zákaznický servis

  • 5
České e-shopy loni prožily rekordní rok. Svůj obrat v roce 2015 podle výzkumu společnosti Acomware zvýšilo přes tři čtvrtiny internetových obchodů a pozitivní očekávání mají jejich majitelé také pro letošek. Většina z nich odhaduje růst obratu minimálně o deset procent.

Z lednového průzkumu konzultační společnosti Acomware mezi 212 majiteli tuzemských e-shopů vyplývá, že české e-shopy prožily rekordní rok 2015.

Grafika průzkumu mezi e-shopy

„Podle našeho výzkumu se téměř 78 procentům e-shopů podařilo loni zvýšit obrat, jeho pokles naopak hlásí pouze 10 procent prodejců,“ říká Jan Penkala, CEO konzultační společnosti Acomware.

Letos by podle respondentů průzkumu měly tržby dál růst. Celkem 84 procent z nich dhaduje, že zvýší obrat minimálně o deset procent, poklesu se obávají pouze dvě procenta.

Acomware

Konzultační společnost pro e-commerce se zaměřuje na pomoc při vstupu na on-line trh, e-commerce poradenství, zvyšování návštěvnosti, obchodní výkonnosti a inteligentní e-mailing. Publikuje řadu analýz, pořádá školení a organizuje cyklus diskuzí s úspěšnými internetovými podnikateli Eshopista.

Pozitivní naladění trhu se projevuje také v cílech, které si prodejci na letošek stanovili. „Podobně jako každý rok je hlavním cílem obchodníků zvýšit obrat. Zajímavé ale je, že se e-shopy vůbec poprvé výrazněji zaměří také na zisk. Téměř třetina z nich tvrdí, že se pokusí zisk maximalizovat, loni se ke stejnému cíli hlásilo o polovinu obchodníků méně,“ vysvětluje Penkala.

Z výsledků výzkumu dále vyplývá, že e-shopy budou investovat do rozvoje. Vyšší investice plánuje 72 procent obchodníků, což je o pět procent více než loni. Finanční prostředky přitom plánují utratit hlavně za marketing, technologie nebo zkvalitnění stávající nabídky zboží (jeho lepší dostupnost, popisy, fotografie nebo video).